Sushi, Rival och Brooklyn Bar.

6 Sep

EkisSkulden

Igår var jag utan Victor i nästan sju timmar. Rekord! Iallafall. Jag åkte till söder för att träffa syrran, som annars bor i Lund. Solen sken (22 grader, ungefär världens bästa sensommar), vi käkade sushi på uteservering, och sedan träffade vi vår mamma och satt på Rival en stund.

Efter det promenad genom söder till Brooklyn Bar där det var releasefest för Kajsa Ekis Ekmans andra bok: Skulden – eurokrisen sedd från Aten. Det första jag möttes av var tre gamla punkarkompisar från den gamla goda tiden. Vi hängde med Ekis på 90-talet, och nu kastades jag bakåt i tiden. Alla konserter på 44:an, alla helger i Vitan, trasiga byxor och tuppkammar. Så avlägset, ändå var det jag en gång i tiden …

Både mamma och pappa var med en stund under boksamtalet, och allt kändes allmänt bra. Martin och Victor hemma, jag med familj, solen som sken. Kom hem vid 21:30 och klockan kändes som 03.

Fullkomligt utmattad men glad. Det här behövde jag.

4 svar to “Sushi, Rival och Brooklyn Bar.”

  1. Bubbel september 6, 2013 den 10:36 f m #

    Vilken härlig kväll ni verkar haft! Tycker det är bra att du unnar dig lite egentid utan lilleman, kram

  2. Trillingnöten september 6, 2013 den 11:21 f m #

    Superkväll! Man behöver en sån kväll då och då när man har barn, oavsett om man saknar lillen/lillan 🙂 Man uppskattar familjen så mycket mer 🙂

  3. Anki september 6, 2013 den 3:17 e m #

    Låter väldigt roligt! Och välbehövt ibland! Diggar denna underbara höst vi fått i år med riktig ”ryssvärme” eller vad de nu brukar kalla det! 🙂

Trackbacks/Pingbacks

  1. Året som gått … | Anna Granström - november 3, 2013

    […] barnmässan och ekomässan. Och ett dygns spa med två bra tjejkompisar (dvs en natt utan Victor), Bokrelease, middagar ute och blivit fadder åt ett bolivianskt […]

Kommentera

