Sthlm furniture & light fair.

9 Feb

mobelmassan2

 

Två lördagar på raken har jag nu gjort något eget! Trettioårs-fest förra helgen med ett gäng kompisar, och nu idag Möbelmässan med syster Ylva som bor i Lund. Hon sov hos oss torsdag-fredag också vilket var väldigt mysigt.

Det är alldeles lagom att vara hemifrån ungefär fyra timmar. Jag hinner både längta efter Victor och uppskatta allting; att få vara mamma och att det går så bra att göra lite annat. Det är först nu jag har insett att mycket av all skit i början har fört några bra saker med sig:

1) Att min amning blev förstörd i början har jag gråtit mycket över, men eftersom vi kompletterat med flaska från start och Martin oftast ger de målen funkar det fint att vara hemifrån ett tag och Victor är inte mammig alls. Han är van att vi båda ger mat och växlar superbra mellan bröst, flaska och napp.

2) Att jag var ifrån Victor mycket de första veckorna samt inte kunde bära honom gjorde att Martin snabbt fick nära kontakt med sitt barn. Även detta har gjort att pappa går lika bra som mamma. Jag har nämligen läst mig till att en hel del barn redan i fyramånadersåldern föredrar att bara vara hos mamma framför pappa, och att pappan också är rätt tafatt (obs, gäller såklart verkligen inte alla!).

Och Möbelmässan idag då. Egentligen hade jag kunnat gjort vad som helst, allt blir liksom en fest när man i normala fall är med bebis hela tiden. Det var kul att spana på möbler och lampor, men jag föredrar ändå Trädgårdsmässan. (Längtar sjukt mycket efter att ha en liten trädgård!). Jag hittade en pall jag ville köpa, men mässpriset var 5000 spänn så jag sket i det.

 

11 svar to “Sthlm furniture & light fair.”

  1. Glitterögon februari 9, 2013 den 6:18 e m #

    Hoppas du får din trädgård snart.
    Så skönt att kunna lämna V tryggt hos pappa en stund. Vi sög på den punkten och barnen som bebisar var väldigt mammiga. Yngsta är det fortfarande 😉
    Kram.

  2. Husfrun februari 10, 2013 den 6:54 f m #

    Knasigt, råkade kommentera från min gamla blogg igår. Sorry.
    Kram.

  3. Husfrun februari 10, 2013 den 8:03 f m #

    Strax länkar jag till dig 🙂
    Kram.

  4. Emmas Bokhylla februari 10, 2013 den 12:43 e m #

    Åh, vad härligt att det går bra! Skönt att ni bägge får en nära relation till Victor, det mår nog alla bra av!

  5. Bibbi februari 10, 2013 den 6:21 e m #

    Läste din gästblogg och blev så nyfiken så nu är jag här och hälsar på 🙂
    Det värsta är att jag håller helt med dig om vården… Trots att jag själv just nu är inne i ett bra flow men jag är hela tiden beredd på att det ska ta stopp innan jag är färdigutredd och fått rätt medicinering. Kommer de ha råd att ge mig det bästa ??????

    Härligt med möblemässa!!!! Vill också….. Men liiiite långt att åka kanske 🙂

    Ha det bäst
    Kram/Bibbi

    • Anna Granström februari 11, 2013 den 11:44 f m #

      Tack för kommentaren! Har nu spanat in din blogg och lämnat en kommentar 🙂

  6. Åsa februari 11, 2013 den 9:38 f m #

    Va härligt ni fick en bra dag 🙂
    Själv avböjde jag då jag inte orkade med folkhavet 🙂
    Kramar Åsa

    • Anna Granström februari 11, 2013 den 11:38 f m #

      Det bästa var att det INTE var mycket folk! Det var lugn stämning, inget hets och ja – rymligt. Vi var ändå där 12-14 på lördagen! 🙂

  7. jenny i maine februari 11, 2013 den 11:25 f m #

    Skönt för hela familjen att båda föräldrarna går lika bra!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Året som gått … | Anna Granström - november 3, 2013

    […] har varit på möbelmässan, barnmässan och ekomässan. Och ett dygns spa med två bra tjejkompisar (dvs en natt utan Victor), […]

Kommentera

