Helger.

12 Feb

Jag längtar alltid till helgen nu för tiden eftersom det innebär att vi får vara alla tre. Det är sjukt mycket lättare (och roligare) att vara två vuxna och en bebis.

Helgen som gick började dock redan på torsdagen, då Victors mormor och moster kom på besök. Moster Ylva, som bor i Lund, sov även över till fredagen. Supermysigt!

Jag gjorde chokladmousse, vaniljglass och maränger - som en riktig hemmafru.

Jag gjorde chokladmousse, vaniljglass och maränger från scratch – som en riktig kock.

På fredagen var det dags för Victor att vaccinera sig och efter det ett första tandläkarbesök (i grupp). Sedan var hans farmor här i några timmar.

På lördagen var jag som sagt iväg på Möbelmässan, och på söndagen åkte vi till Victors gammelmormor där även gammelmorbror och morfar var.

Victor och hans gammelmormor, 90 år äldre, kollar på skidåkare i Hammarbybacken.

Victor och hans gammelmormor, 90 år äldre, kollar på skidåkare i Hammarbybacken.

Och vips var långhelgen slut, och hur roligt det än är att träffa folk och göra saker behöver vi egentligen ha en hel dag då vi bara är med varandra (och handlar, städar och sånt som ger vuxenpoäng ni vet). Jag har alltid svårt med balans och samtidigt som jag vill ha en hel helg av INGENTING vill jag göra ALLTING. Hur får man till det? Och vad gjorde vi med all helgtid innan graviditet och bebis?*

* Egentligen vet jag: Martin kunde jobba över hur mycket som helst, vi reste, jag läste i mängder, tränade, umgicks, tog sovmorgon och trodde att helgen var för kort osv.

8 svar to “Helger.”

  1. Åsa februari 12, 2013 den 1:49 e m #

    ja..svår balans..Tror de obokade helgerna är som bäst, eller att man lyssnar på vad man verkligen vill göra 🙂
    Kramar Åsa

  2. Husfrun februari 12, 2013 den 2:21 e m #

    Jag känner samma, vill ta det lugnt samtidigt som jag älskar tempot som fart och fläkt ger.
    Kram.

  3. Hanna Lans februari 12, 2013 den 4:19 e m #

    Vilken supermysig bild!

  4. mittilivetochjag februari 12, 2013 den 8:45 e m #

    Det är ju så värdefullt att spara sådana fina bilder som den med din son Victor och hans gammelmormor! Den får ni inte glömma bort. Gör ett riktigt foto av den och gör ett fint album till honom. Det har vi gjort till våra barn. Man glömmer lätt att det är kul med riktiga album nu när allt finns på datorn. Men datorn blir aldrig samma sak. Särskilt inte för små barn som älskar att bläddra….
    Kram!

    • annagranstrom februari 12, 2013 den 10:05 e m #

      Jag hade tänkt att ordna ett album till honom innan mammaledigheten tar slut = Victors första år. Vi har mängder med bilder! Massor med gammelmormor, men eftersom jag inte får lägga ut bilder på bloggen där Victor syns ordentligt… Funderar på att lägga in mina månadsbrev i albumet oxå ❤

  5. Trillingnöten februari 13, 2013 den 12:38 f m #

    Samma här! Vilken vacker bild på gammelmormor och Victor!!

  6. Johanna februari 13, 2013 den 9:03 f m #

    VIlken fantastisk bild med gammelmormor!

  7. jenny i maine februari 13, 2013 den 7:52 e m #

    Det där med att vilja allting, men ändå ingenting känner jag igen. Vad mysigt, och gott, ni ser ut att ha haft!

Kommentera

