Längd och vikt.

8 Feb

Idag på femmånaderskontrollen var Victor 70 cm och vägde 7740 gram. Jag hade gissat på just 70 cm men vikt 7,6kg. Nära måste jag ändå säga.

Han är extremt lång. Och håret är en decimeter långt, så han ser ganska … vuxen ut (eller ja, ni hajar). Ibland glömmer jag bort att han bara är fem månader och förväntar mig typ att han ska börja prata med mig som just en vuxen, men ut kommer bara det där da-da-da och lite saliv.

Rätt fint ändå.

Påfyllnadsvaccin är även avklarat idag, och den här mesmamman stod beredd att fly ut från rummet för att Victor inte skulle se om jag grät. But I made it! Grinade inte och victor grät väldigt lite själv där han satt i sin pappas knä. Efter det hade han en första träff med tandläkaren och sedan var farmorn hemma hos oss (som ungefär varje vecka).

Mer spännande än så blir inte mina fredagar nuförti’n.

 

6 svar to “Längd och vikt.”

  1. Casa Annika februari 8, 2013 den 10:25 e m #

    Skulle vi få en någon gång skulle J få ta alla sprutbesök.

    • Anna Granström februari 9, 2013 den 8:05 f m #

      Jag har inte sprutfobi, men att se Victor lida… Nä, min nervositet smittar bara av sig. M är lugn så han får ta det där!

  2. Husfrun februari 9, 2013 den 7:56 f m #

    Stor gosse 🙂
    Ja usch ja för de där hemska sprutorna. Och så ska man sitta där och hålla i sitt barn så att de får sticka och göra dem ont. Gillar’t inte.
    Kram.

    • Anna Granström februari 9, 2013 den 8:05 f m #

      Verkligen stor!

      Hjärtat går sönder när ens bebis har ont!

  3. Åsa februari 9, 2013 den 8:11 f m #

    Hihi, men det låter spännande nog 🙂 Asså vissa ungar ser sååå vuxnna ut hahha, jag kan verkligen aldrig åldersbestämma ett barn 🙂
    Kramis på dig!

  4. annajohanna februari 9, 2013 den 8:50 f m #

    Bra jobbat av både dig och V! Hoppas du får en fin helg!

Kommentera

