Premiärridning.

17 Nov

Ridning17nov20131JPG

Eftersom jag har en sån snäll pojkvän som låter mig sova i eget rum om nätterna har jag sovit åtta timmar två nätter på raken! Victor verkar förövrigt ha slutat sova på dagarna över huvud taget, eller så sover han en kortkort stund. Jag vet inga andra ettåringar som slutat sova på dagen, men vad gör man? Måste acceptera att lillungen är onormalt pigg helt enkelt …

Iallafall. Utvilad (eller nåt) åkte vi till Tyresta Nationalpark idag där Victor fick rida för första gången. Vilken succé! Han skrattade högt typ hela tiden och guppade åt sidorna med flit för extra effekt. Han älskar djur (det gör väl alla småbarn?) och speciellt hästar. Han blir helt till sig. Jag gick själv på ridning när jag var ”liten”, men egentligen gillade jag aldrig hästar – trots att jag var skötare och sådär. Det var nog mest för att man skulle gilla hästar på nåt sätt. Strunt samma. Victor däremot kanske blir dressyrmästare?! Ni ser ju hans stil liksom, snyggt värre. Sitter nästan i split på den breda hästryggen.

Ridning17nov2013

8 svar to “Premiärridning.”

  1. Annika i Sevilla november 17, 2013 den 10:28 e m #

    Hihi, han ser verkligen pytteliten ut på den stora hästen!

  2. Trillingnöten november 17, 2013 den 10:55 e m #

    Vad kul med ridning! Jag älskar hästar och har alltid gjort! 🙂 Jo, vår dotter slutade sova middag när hon var runt 1 – 1,5 år. Gick helt enkelt inte. Och hon var heller inte trött och grinig på dagen. Då gjorde det ju inget. Och hon sov hela nätterna! Från 19 på kvällen till 07-08 på morgonen. Vaknade hon på natten låg hon och ”pratade” med sin nalle nån timme och somnade om. Kan räkna på ena handens fingrar de gånger vi var tvungna att komma in till henne mitt i natten. Då hon var sjuk och febrig!

  3. Annika i Colombia november 18, 2013 den 2:16 f m #

    Jag var likadan som du! Tjatade till mig ridskola mest för att man ”skulle” gilla hästar. Sen satt jag på hästryggen och skumpade runt i manegen och läste alla reklamskyltar runtomkring. Varenda ridlektion. Jag hade just lärt mig läsa och det var så himla mycket intressantare än nån häst.

  4. Rund är också en form! november 18, 2013 den 8:48 f m #

    Haha! Sööööt! Fjordingar är ju inte de smalaste hästarna heller, 😉

  5. Åsa november 18, 2013 den 9:21 f m #

    Hahha va fiiin 🙂 Jockey, tänker jag 😀
    Stor kram ÅSa

  6. Anki november 18, 2013 den 3:42 e m #

    Det ska börjas i tid!! Underbart gulligt!! 🙂

  7. Helena november 18, 2013 den 7:49 e m #

    jisses vad underbart!! Var också ridtjej när jag var liten men fick sluta då dansen tog för mycket tid, eller kanske för mycket av föräldrarnas pengar hahaha.. Han ser iallafall ut at må bra på hästryggen 🙂

  8. Emma november 19, 2013 den 8:27 f m #

    Åh, första ridturen! Härligt, hoppas att det är något han kommer att gilla i framtiden!

Kommentera

