Måste bara snacka lite mens.

26 Sep

Efter all skit den här kroppen har varit med om både under graviditeten och första tiden efter, hade jag aldrig i mina vildaste fantasier trott att jag skulle ha turen att BLI AV MED MENSVÄRKEN. Jag vet att jag nämnt det förut, men jag väntar fortfarande på att det är ett skämt och att värken från helvettet ska komma tillbaka. Det har den inte gjort, trots sex, sju omgångar nu.

Senast igår sa jag ”idag ska jag visst få mens”. En timme senare kom den, på pricken 28 dagar sedan sist, och ja – det är som vilken dag som helst. Kanske lite ömt om jag KÄNNER EFTER, men nä. Jag kan leva HELT SOM VANLIGT.

Förr hade jag så ont att jag vred mig av smärtor i 1-2 dygn, trots starka värktabletter. Man kan säga såhär: Folk sa att man skulle veta när förlossningen satte igång på riktigt, för värkarna i början var som mensvärk men tusen gånger värre. Min mensvärk var typ värre än värkarna där första timmarna. Kanske säger det en del?

Tack tack tack kära kropp för att du inte bara gett mig bättre hår och mindre D-vitaminbrist, utan tagit bort mensvärken. Kommer aldrig ta det för givet. Lovar.

9 svar to “Måste bara snacka lite mens.”

  1. bubbelsblogg september 26, 2013 den 10:16 e m #

    🙂 menade jag

  2. Freedomtravel september 27, 2013 den 6:35 f m #

    Skönt att bli av med värken! Jag fick alltid migrän när jag hade mens förut. Sedan tre år tillbaka äter jag p-piller utan uppehåll och har aldrig mens. Revolution! (Barnmorskorna blir alltid nervösa när de hör detta och säger att så får man väl inte göra!? Men gynekologerna säger att det inte finns någon som helst evidens för att det skulle vara bra att göra uppehåll.)

    • Anna Granström september 27, 2013 den 8:03 f m #

      Oj! Visste inte heller att man ”kunde” göra så. Jag får å andra sidan aldrig ens äta p-piller efter blodproppen, inte mina systrar heller pga att jag fick (!). Tycker p-piller är läskigt, men blir man av med migrän och värk är det ju toppen!

  3. Fifi september 27, 2013 den 7:47 f m #

    Skönt!
    Jag har nog ungefär lika mycket mensvärk som tidigare, kanske lite mindre. Dock blöder jag mer nu och jag får ofta ont när jag har ägglossning.

    • Anna Granström september 27, 2013 den 8:03 f m #

      Jag blöder nog oxå lite mer, det är fasligt mycket första 1-2 dagarna…

  4. Svenny september 29, 2013 den 3:02 e m #

    Oj, va spännande. Nu i oktober är det två år sen jag hade mens sist. Barnet är 14 mån och inget än, ammar ju en massor så… Däremot får jag fejk-pms varje månad och fejk-ägglossningskänsla. Hm… Love svenny

    • annagranstrom oktober 2, 2013 den 6:28 f m #

      Vad skönt att slippa mensen så! Min kom tillbaka 9 dagar efter att jag slutat amma (vid 7 mån).

  5. Casa Annika oktober 2, 2013 den 10:04 f m #

    Hu då! Jag som klagar ñver min värk varje månad. Fast den har faktiskt blivit mer uthärdlig de två senaste åren, vet inte varför, och ett par gånger har jag faktiskt klarat mig utan värktabletter. Otroligt skönt.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Året som gått … | Anna Granström - november 3, 2013

    […] som planerat och kommer inte i mina kläder, men jag blev vän med min kropp och fick bättre hår, blev av med mensvärken, började tåla laktos bättre och få mindre […]

Kommentera

