Livet.

2 Apr

Tydligen vill ni läsa mer om livet i allmänhet. Bilder, bebisliv, relationer, mat, hälsa, resor, vardagsliv, böcker. Det låter ju bra, för det är ju det livet består mest av. Ja, typ. Egentligen skulle det vara en omröstning där man kunde klicka i alternativ, men det sket sig ju tydligen. Tack för att ni orkade svara ändå!

Jag kan ju börja med att meddela att påsken försvann. Mest i sjukdom. Det mesta fick ställas in. Victors spanska farfar som kom på fredagen fick sova hos sin andra son, men han och annan släkt var här på söndagen från morgon till kväll. Jag gick upp all vikt som jag gick ner när M var bortrest i två veckor. Victor hostar slem och är sjuk för första gången. Martin sov med Victor ALLA nätter i en vecka och jag sov i gästrummet. Han är väldigt fantastisk den där pappan, det måste jag säga. Faktum är att jag nog kommer fortsätta sova där en del. En mamma som inte blir väckt tio gånger i timmen är en bättre mamma. Tanken är väl att vi ska börja sova ihop igen någongång, men det får vara som det är. Alla mår bättre så här. Jag är konstant trött. Allt handlar om jakten på den perfekta sömnen.

Jag har typ slutat amma (men ammade imorse av lathet, hade bara sovit max två timmar under natten. Inte Victors fel, utan mitt eget. Låg sömnlös till 04) och börjat äta mjölkprotein igen. Hade köpt en keso som jag längtat efter i MÅNADER, och när jag skulle öppna paketet var det trasigt och oätligt. Det är sånt jag bara vill gråta över. Skitsaker som egentligen inte spelar nån roll.

Egentligen är jag glad över att jag ammat i snart sju månader. Det var en ren pina de tre första. När Victor var fyra månader och själv började tröttna på tutten blev det en helt annan sak. Det onda försvann, det jobbiga bleknade. Jag trodde aldrig jag skulle säga det här men: att amma visade sig vara ganska mysigt tillslut. Hallelujah.

Solen skiner, och jag är avis på alla som är utomlands. Vi funderar på att åka till Spanien den här månaden, men som vanligt planeras ingenting förrän i sista sekund. Jag har fortfarande aldrig åkt kommunalt med Victor, så att åka utomlands är att dra av plåstret rejält. Lika bra det. Allt eller inget.

VSjuk

Mini-Monki höll min hand med fötterna imorse.

 

5 svar to “Livet.”

  1. Trillingnöten april 2, 2013 den 12:46 e m #

    Det är verkligen viktigt att jobba tillsammans som föräldrar, precis som ni gör! Jag har inte riktigt förstått de pappor som tar avstånd och låter mamman sköta allt med barnen…Idag tror jag inte att det funkar så…samhället förändras. Tack och lov! Skönt att du kunnat amma så länge ändå, jag vet hur mycket du ville!

    • annagranstrom april 2, 2013 den 1:12 e m #

      Ja, vi är ett bra team! M är fantastisk med sin son och det är härligt att se Victor gilla oss lika mycket. Jag ville verkligen amma, så jag tycker också det är skönt. Skönt även att kunna lämna det som något positivt med även mysiga minnen.

  2. Annika april 2, 2013 den 1:03 e m #

    Ja! Spanien är bra idé! Just nu är det 17 grader och soligt.

    • annagranstrom april 2, 2013 den 1:11 e m #

      Måste ju hälsa på Victors rötter, han är både svensk och spansk medborgare! 🙂 Vi tänkte oss närmast Mallis, typ samma väder som i Andalucia.

  3. Husfrun april 2, 2013 den 2:31 e m #

    Sötnosen.
    Hoppas ni får hålla er friska nu.

Kommentera

