Marsböcker.

2 Apr

marsböcker

 

Fantastiskt nog hann jag läsa hela fyra böcker i mars! Jag är väldigt glad över det.

1) Cocaína – Magnus Linton  (☆☆☆☆☆)
Sjukt bra reportagebok som varvar berättelser från verkligheten med fakta. Lite väl pro-coca, men underbar bok. Dessutom signerad direkt till mig på en författarträff för några år sedan. Mer om vad jag tycker hittar ni HÄR.

Cocaina

 

2) Wallflower – Stephen Chobsky (☆☆☆½)
Fin ungdomsbok som sålt i mängder. Lättläst och bra. Mer om vad jag tycker om den finns HÄR. Finns nu även som film:

 

3) Pythians anvisningar – Jerker Eriksson & Håkan Axlander Sundquist (☆☆½)
Verkligen gillat denna trilogi, men den här avslutande delen gjorde mig besviken. Tyvärr. Helt ok som deckare, men det var inte det jag var ute efter. Mer om vad jag tycker finns HÄR.

pythiansanvisningartrilogi

4) Boken om Joe – Jonathan Tropper  (☆☆☆☆½)
Loved it! Bäst av de jag läst av honom. Lite mycket objektifiering av kvinnor, men bortsett från det helt underbar. Mer om vad jag tycker finns HÄR.

Ett svar to “Marsböcker.”

  1. Lufthamn april 2, 2013 den 9:17 f m #

    Jag gillade inte heller Pythians anvisningar. En sådan triologi hade krävt en rejäl kaboom som avslutning men det var mest som att släppa luften ur en balong….Trökigt!

Kommentera

