Luftrörskatarr.

3 Apr

Stackars lille Victor hostar så mycket att han har svårt att andas. Och all mat kräks upp. Nyss kräktes han en meter kaskad över mig, soffan och en bit av mattan. Innan det tre vanliga mini-kaskader.

Igårkväll åkte vi in till närakuten. Lika bra att ta det säkra före det osäkra, tänkte vi, och förberedde oss på några timmars väntan. Vi fick komma in till läkare efter EN MINUT! Helt otroligt. Efter lite undersökning, hostande och tårar som sprutade från Victor (han slog gråt-rekord) gick vi därifrån med recept på penicillin och en astmamedicin som ska hjälpa till att vidga luftrören. Han gillar otroligt nog medicinen, trycker in doseringssprutan själv i munnen och skulle nog gärna slurpa i sig ännu mer.

Nåväl. TUR att vi åkte in säger jag bara! Det är hemskt att se sitt lilla barn sjukt och inte kunna göra så mycket. Han hostar så att han blir alldeles röd och kippar efter luft en stund. Rosslar, piper, kräks. Förutom det är han vid gott mod. Och som tur var har han lite hull att ta av och är över ett halvår. Vi har varit så försiktiga med att inte få Victor sjuk första tiden, vissa har nog tyckt att vi överdrivit, men nu förstår jag ännu mer varför vi varit så. Tänk om han hade varit typ tre månader, sådär smal som han var, och fått det här …?

Otroligt hur hjärtat blöder för ens barn. Jag har också blivit sjuk, men det skiter jag fullständigt i. Tänker inte på det ens. Jag vill bara att han ska bli frisk.

Älskade, älskade lille pöjk.

7 svar to “Luftrörskatarr.”

  1. Åsa april 3, 2013 den 8:21 f m #

    Åh stackars liten..
    Hoppas allt blir bra nu 🙂
    Kramar på dig!

  2. Helena april 3, 2013 den 1:54 e m #

    Stackare. Hoppas ni alla blir friska snart.
    Kram Kram

  3. fifiskirt april 3, 2013 den 7:04 e m #

    Finns inget värre än när ens barn är sjukt. Hoppas han blir bra snabbt!

  4. annajohanna april 3, 2013 den 8:06 e m #

    En sån liten kämpe! Krya på er och hoppas att ni snart är friska! Kram

  5. -Jenny- april 4, 2013 den 6:52 f m #

    Usch! Jag kommer att dö lite själv när Jack blir sjuk. Kommer inte kunna sova och vara en riktig hönsmamma som kollar allt och vakar som en hök lite till överdrift. Samtidigt lever jag själv efter mottot ”det som inte dödar, härdar” och skulle vilja föra över det på honom. Den dagen den sorgen.
    Hoppas att Victor kryar på sig snabbt!

  6. Jo april 5, 2013 den 8:46 e m #

    Åh, krya på honom! Förstår dig, jag börjar nästan gråta bara min lilla gör det – så om hon skulle bli sjuk så vet jag inte vad jag skulle ta mig till. Tur det finns bra läkare och mediciner!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Året som gått … | Anna Granström - november 3, 2013

    […] ett halvår släppte många rädslor och jag vågade åka kommunalt. Victor fick luftrörskatarr med antibiotika. Han slutade sova i sin säng och grät när han såg andra människor än oss. Vid […]

Kommentera

