Systerbesök!

29 Nov

 

Dagens utsikt: Vitt vitt vitt. Man ba tack gravidmyt numero tusen (att kilona raaasar så fort man fött, alltså) för att jag trodde att jag skulle kunna ha min vinterjacka denna säsong. Den går fan inte ens att knäppa på långa vägar.

Men! Idag kommer ena syrran hit över helgen. Hon bor i Lund. Vi ska mysa med Victor (för det går faktiskt att mysa med honom nu. Han ler, skrattar, jollrar och sprattlar), baka lussebullar och pepparkakor (gjorde degen igår med Victor i Baby Björnen) och fika med farsan och sånt där sköj. Har sett fram emot den här dagen i flera veckor.

 

12 svar to “Systerbesök!”

  1. Västgötskan november 29, 2012 den 3:36 e m #

    Åh mysigt. Vi har nästan ingen snö alls… 😦
    Och ja det det är en jäääätte-myt! Det tog minst lika lång tid att bli av med dem som det tog att gå upp dem. Dvs 9 månader… 😛

  2. Casa Annika november 29, 2012 den 5:42 e m #

    Vilken härlig helg!
    Vilka fler gravidmyter ahr du märkt att de inte stämmer? Skriv en lista vettja!

  3. annajohanna november 29, 2012 den 6:16 e m #

    Åh vad mysigt! Jag längtar efter min syster också! ❤

  4. petchie november 29, 2012 den 7:33 e m #

    Harligt med systermys, som min syster redan papekat ovan sa langtar vi ocksa efter varandra 😉 (och tank, hon bor ju ocksa i Lund!). Hoppas att ni far det riktigt mysigt tillsammans, med Victor och med sno!! Jag onskar sno till jul sa Viggo far uppleva en vit jul! Jag har ett jattefint foto av honom och mig forsta gangen han fick se att det snoade, i januari forra aret, han tittade verkligen pa snoflingorna som dalade ner fran himlen.
    Kan du inte lana en vinterjacka av M?
    Kram!!

  5. bubbelsblogg november 29, 2012 den 9:35 e m #

    Ja de där graviditetsmyterna florerar friskt, kanske du kan låna en jacka tills din känns mer i passande storlek? Låter härligt med lite familjemys, samla alla med lillplutt i centrum!;)

  6. Anneli november 29, 2012 den 10:07 e m #

    Det låter härligt!

  7. Sofia november 29, 2012 den 10:35 e m #

    Vad mysigt! Ibland önskar jag att jag bodde närmare min syster. Kram!

  8. Trillingnöten november 30, 2012 den 12:08 f m #

    Härligt att umgås med syster! OCH bebisar blir bara roligare och roligare ju äldre de blir 🙂

  9. Annika i Colombia november 30, 2012 den 12:38 f m #

    Jamen eller hur. Ba ”åh jag längtar tills barnet är fött så jag får ha mina vanliga kläder”… Vilken desillusion! För mig rasade kilona efter typ 6 månader, det var då amningseffekten satte igång.

  10. nadia november 30, 2012 den 1:19 f m #

    Ja, det dar med gravidkilona alltsa… Hade en kompis som glatt upplyste mig om att hennes mamma akt hem fran BB i sina favoritjeans som hon hade haft innan hon blev gravid… For mig tog det nastan ett ar att bli mig sjalv igen ( iaf vad det gallde kroppsstorlek). Sa du ar ju inte ensam ialla fall!

  11. -Jenny- november 30, 2012 den 11:47 f m #

    Härligt med besök. Bara att mysa på!

    Jag börjar fundera på hur jag ska bli av med mina kilon. Har gått upp 16 och landar kanske kring 20 totalt, ungefär vad jag räknat med. Sen tänker jag att drygt hälften rinner av i samband med förlossningen. Men hur blir det med resten? Det kan bli en kämpig vår om man vill kunna visa sig i bikini i sommar. Jaja, det får ta den tid det tar.

  12. Åsa november 30, 2012 den 1:23 e m #

    Ha det supermysigt 🙂 me systra di o di andra 🙂
    Kramar Åsa

Kommentera

