Förverkliga din bokdröm.

15 Okt

Jag lyckas läsa väldigt mycket nu faktiskt. På fem veckor har jag läst ut sju böcker, och det hade jag aldrig kunnat tro.

En av dem är Kristina Svenssons & Joanna Björkqvists Förverkliga din bokdröm. Boken, som titeln antyder, ger råd och tips till dig som drömmer om att ge ut en bok själv. 25 egenutgivare är även intervjuade, alltifrån de som gett ut en liten upplaga till bästsäljande Kim M Kimselius. (Det kan ju tilläggas att jag är en av de 25 …!)

Den här boken önskar jag att jag hade läst innan jag gav ut Halva min Måne. Det mesta hade jag koll på eller fick hjälp med, men det finns helt klart saker jag hade gjort annorlunda om jag vetat bättre. Boken kan hjälpa till att undvika flera missar och hjälpa till att öka försäljningen. Den är dessutom lättläst och välskriven, och intervjuerna är både underhållande och lärorika. Boken tar upp mer övergripande råd, så vill man ha mer konkreta såsom tips på korrekturläsare, kostnader etc så kan man med fördel gå med i föreningen Egenutgivarna.

Om du drömmer om att ge ut en bok rekommenderar jag att läsa Förverkliga din bokdröm.

Bokus kostar den 230 kr.

3 svar to “Förverkliga din bokdröm.”

  1. Kristina Svensson (@KristinaHSvens) oktober 16, 2012 den 9:46 f m #

    Vad roligt att du gillar boken Anna! Och kul att du uppskattade intervjuerna :-). Synd att vi inte kunde hjälpt dig mer med Halva din Måne men vi skrev boken så fort vi bara kunde.
    Den som vill ha fördjupningar, länkar och uppdateringar inom olika områden är välkommen till bokens webbsajt (www.dinbokdrom.nu). Precis nytt är information om distributörer och porträtt. Mer extramaterial kommer så småningom.

    Precis som du säger så är föreningen Egenutgivarna rätt plats för den som vill bolla erfarenheter av olika konsulter och jämföra dagsaktuella priser, sådant tyckte vi inte passade i en tryckt bok.

  2. Husfrun oktober 17, 2012 den 5:29 f m #

    Den ska jag absolut läsa vid tillfälle.
    Kram.

Kommentera

