Boken är här nu!

20 Aug

Och helgen har varit helt fullproppad.

I lördags var jag på mormors 90-års-kalas och passade på att sälja några ex till släktingar. När jag skulle åka hem på totalt fullproppade tåg och bussar (ingen reste sig för denna höggravida kvinna, men efter att ha gått igenom hela tåget knep jag sista platsen…) åkte jag vilse, så en färd som tar 20 minuter med bil tog mig 2 timmar och 15 minuter kommunalt. Jättekul, verkligen. Imorgon ska jag på bloggträff i stan, men efter det ska jag inte åka mer kommunalt eller till stan innan bebisen kommer. Det känns skönt.

I går hade jag kompisar över på först lunch, och sedan minirelease för närmsta vännerna hela eftermiddagen. Jag hade bakat och lite sånt, och fick fina presenter och blommor. Skitmysigt! Tyvärr fick jag en tragisk nyhet precis när sista gästerna skulle gå, så hela kvällen ägnades åt sorg och tankar över livet. Hur märkligt det är att födas och att dö. Och att det nästan alltid är så att en släkting dör när en annan precis ska födas eller har fötts. Det är ju så livet är, jag vet, men det går inte att greppa…

Idag ska jag på intervju hos Pockethexorna i och med min bok. Det visade sig att vi bor typ fem minuters promenad ifrån varandra, snacka om smidigt!

28 svar to “Boken är här nu!”

  1. pockethexan augusti 20, 2012 den 10:15 f m #

    Hm…försvann min kommentar el. ska den godkännas?

    Hälsar igen att jag ser fram emot ditt besök o ett stort grattis till din ”etta”!…som har ett sådant snyggt omslag!!!

    Kramis från Pockethexan själv

  2. Trillingnöten augusti 20, 2012 den 12:12 e m #

    GRATTIS till bokutgivningen!! Helt galet. Jag kommer ihåg när du började prata om att ge ut på egen hand och nu är boken klar!! Jag ser sjukt mycket fram emot att läsa den, när den kommer fram senare i veckan…Jag är ledsen för den sorgliga nyhet du fick. Det spelar ingen roll om livet är så eller inte, man blir ändå chockad, ledsen och upprörd. Kram till dig

    • annagranstrom augusti 21, 2012 den 10:20 f m #

      ÄNTLIGEN! Fast jag har ju hållt på med den i nio långa år…

      Tack för dina ord.

  3. anki augusti 20, 2012 den 12:30 e m #

    HÄRLIGT! Grattis!!!

  4. Jojjo (@milda_martha) augusti 20, 2012 den 1:42 e m #

    Ser otroligt mycket fram emot den! Och hade det inte varit för att jag faktiskt ska till Stockholm nästa helg så hade jag lätt åkt dit imorgon, bara för det stora nöjet att faktiskt träffa dig irl!

    • annagranstrom augusti 21, 2012 den 10:21 f m #

      Jag kanske är piggare än någonsin nästa helg, vem vet? Vore så roligt att ses!

  5. annajohanna augusti 20, 2012 den 4:22 e m #

    Grattis till boken! Det där med att åka kommunalt – jag vet hur fel det kan bli. Jag skrev precis ett blogginlägg om fördelen att ha egen bil – jag har åkt kommunalt i alla år, och det är först nu som jag inser hur skönt det är att slippa det. Även om det så klart finns bra tillfällen även för det. Tråkigt att höra om din förlust!

    • annagranstrom augusti 21, 2012 den 10:22 f m #

      Vi har både bil och åker kommunalt, men killen var tvungen att åka till sjukhuset med bilen, så… Finns onekligen fördelar med bil!

  6. Hanna Lans augusti 20, 2012 den 7:49 e m #

    Vad fin den ser ut! Jag ser verkligen fram emot att få läsa den äntligen. 🙂

    • annagranstrom augusti 21, 2012 den 10:22 f m #

      Thanks! Är nervös inför ditt läsande. Faktiskt en av de jag är mest nervös inför 😀

  7. sofiainengland augusti 20, 2012 den 8:59 e m #

    Stort grattis till DIN bok, så spännande. Jag har inte inte överfört pengar ännu men ska göra det i morgon.
    Det är föresten helt jäkla sjukt att ingen reste sig upp, nu lär det ju synas att du är gravid. Ohyffs! Vad är det för fel på människor??

    • annagranstrom augusti 21, 2012 den 10:31 f m #

      Det är ganska uppenbart att jag är gravid, jo. Har nu mindre än 2v kvar… Ingen bryr sig i detta land, eller i denna stad iallafall!

      Bra att jag vet det om pengarna! Fick nämligen ut utlandsöverföring på exakt den summa du ska föra över, men då vet jag att det är ifrån en annan person 🙂 Ni var två som skrev samma dag… Hehe.

  8. Anneli augusti 20, 2012 den 10:01 e m #

    GRATTIS!!! Åh, vad spännande. Dags att beställa ett ex omgående : )

  9. Joanna augusti 21, 2012 den 6:55 f m #

    Härligt att den äntligen kom! Och nu ser jag fram emot mitt paket – jag tror minsann att jag kommer att få flest böcker av alla! 🙂

    Ledsen för den trista nyheten… Ofta är det som du säger… Väldigt märkligt…

    • annagranstrom augusti 21, 2012 den 10:32 f m #

      Hoppas vi kan få iväg paketet imorn, men det tror jag!

      Ja, livet är så märkligt…

  10. Husfrun augusti 21, 2012 den 7:54 f m #

    Grattis till din bok! Ska betala in pengar på ditt konto när jag sätter mig ner med räkningarna… har inte blivit av ännu.
    Visst är livet märkligt. Liv och död går hand i hand på ett otäckt sätt.
    Kram.

    • annagranstrom augusti 21, 2012 den 10:34 f m #

      anytime you like! 🙂

      Ja, otäckt är vad det är. Tänk att något så ”naturligt” kan vara det läskigaste vi vet… Oftast är man ju väldigt rädd både för att föda och att dö…

  11. Bubbel augusti 21, 2012 den 9:52 f m #

    Grattis till boken och ”releasefesten” – hoppas allt går bra nu! 🙂 kram

  12. Marlene augusti 21, 2012 den 11:56 f m #

    Grattis till boken!

  13. madlar augusti 21, 2012 den 5:51 e m #

    Tjoho, grattis till boken. Nu gäller det att du passar på att releasa för om en månad har du varken tid eller ork 🙂

  14. Åsa augusti 21, 2012 den 7:51 e m #

    Åhhh va roligt me boken!
    hoppas det går riktigt bra med den 🙂
    Stor kramis Åsa

  15. Jojjo (@milda_martha) augusti 22, 2012 den 6:32 f m #

    Och nu är boken hos mig med, yey! Ser fram emot att höra om bloggträffen igår, hade varit riktigt kul att vara där!

  16. RackarTuss augusti 22, 2012 den 6:43 f m #

    Wow – din egen bok! Mäktigt!

  17. Helena milton augusti 22, 2012 den 6:35 e m #

    Vad roligt! Supergrattis. Snart måste jag se till att få tag på boken … 🙂

  18. Trillingnöten augusti 22, 2012 den 7:23 e m #

    Anna, nu kom boken och jag är så nyfiken att börja läsa! Förmodligen på planet hem! Och tack för att du tig dig tid att skriva en fin hälsning!! Du som har så många böcker att skicka , det var verkligen gulligt! Kram

  19. Nilla augusti 22, 2012 den 8:32 e m #

    En blänkare på min blogg om din bok! 🙂

  20. My life in Silicon Valley augusti 24, 2012 den 4:26 f m #

    Grattis till boken!!!

Kommentera

