Helgen i bildspel.

30 Jul

Detta bildspel kräver JavaScript.

Jag har varit vaken sedan klockan fyra och läst. I ärlighetens namn får jag lite panik när jag tänker på att det är hela 35 dagar kvar till beräknad förlossning. Och att det kan dröja ytterligare två veckor. Hur står man ut? Jag ska dessutom jobba igen 1-10 augusti, och hur mycket jag än vill och trivs vet jag inte om det kommer vara fysiskt möjligt. Jag ska försöka såklart, men …

Jag kan inte längre ligga och sova, måste halvsitta. Sover därmed apdåligt. Och så all halsbränna, illamåndet, allt annat. Jag försöker stå ut och räkna ned dagarna och tänka på att Skorpan där inne mår bra. Att jag har haft sån tur. Att jag har sån tur. Ibland tar bara det fysiska över.

För att försöka fokusera på det fina: Helgen har varit bra, om jag bortser från detta ovan.

12 svar to “Helgen i bildspel.”

  1. Husfrun juli 30, 2012 den 7:10 f m #

    Det är otroligt att du fortfarande ska behöva må illa. I slutet brukar det ju inte vara så. Då har man ”bara” halsbränna, foglossning, sover dåligt och kissar hela tiden. Hoppas Skorpan vill komma ut några dagar tidigare.
    Kram.

    • annagranstrom juli 30, 2012 den 7:17 f m #

      Alltså nu är illamåendet mest knutet till halsbrännan. Halsbrännan får mig att må illa. Plus att det är lite annorlunda när man har Hyperemesis. Otur, otur… Hoppas verkligen Skorpan vill ut lite tidigare, åtminstone inte två veckor efter BF!

  2. Sandra juli 30, 2012 den 9:49 f m #

    heja dig som du kämpar!!! det är ju det att man inte riktigt står ut i slutet, man har bara inget val! 😉 Verkar varit en fin helg i alla fall!!!

  3. sofiainengland juli 30, 2012 den 10:37 f m #

    Inte långt nu! Hoppas du slipper att gå över, det håller i alla fall jag tummarna för.

  4. Nilla juli 30, 2012 den 10:37 f m #

    Jag tror att den där sista jobbiga tiden är en slags förberedelse för förlossningen. Man är till slut bredd att gå igenom vad som helst för att få ut barnet, och eventuella rädslor för smärta och komplikationer försvinner. Jag gick över två veckor med alla mina tre och det var segt. Men när de väl är ute, och de ligger där på bröstet och gnyr, bleknar de jobbiga minnena väldigt raskt. Inget i mitt liv kan mäta sig med de tre stunderna.

  5. Casa Annika juli 30, 2012 den 3:04 e m #

    Ungen kan komma tidigare också, minns det och hoppas. Sånt händer. En jag känner fick sin nummer två en hel månad för tidigt, vilket ju inte enbart är positivt, men det gick bra. Har tyvärr inga tips på hur du ska få tiden att gå fortare, men shoppa dyra handdukar är väl inte fel. Jag tycker att det låter mastigt att du ska tillbaka till jobbet. Känn efter ordentligt om det går.

  6. petchie juli 30, 2012 den 6:18 e m #

    Jag tycker också att det låter helt galet att du ska tillbaka till jobbet nu i veckan men jag hoppas att du kan och får känna efter om det går…
    Det är så galet, själv mådde jag egentligen ganska bra under den sista delen av graviditeten trots att jag hade en massa fysiska krämpor som jag inte kände av – graviditetsdiabetes och förkort livmoderhals som ju gjorde att jag var tvungen att ligga hela tiden. Konstigt att kropparna kan reagera så olika på en graviditet, jag menar det hade väl varit mer logiskt att JAG mådde dåligt som en varning från kroppen att allt inte stod rätt till och för att få mig att ta det lugnt, och att du mådde bra. 😕 Halsbränna hade jag dock en släng av och det var icke kul så kan bara tänka mig hur du mår!

  7. Bokugglan juli 30, 2012 den 6:39 e m #

    Svar:

    Jag har tyvärr lovat mig själv att inte köpa någon bok förrän jag har läst hälften av mina olästa, men jag kanske köper din bok efter det 😀

    och en liten fråga, gör man bildspel genom WordPress? 🙂

    • annagranstrom juli 30, 2012 den 8:15 e m #

      Hej!

      Annars tänkte jag att du kanske kunde få ett recensionsexemplar eftersom din blogg är så fin. Du verkar ju ha många läsare också, eller? Helt ok om du inte har tid, men säg bara till! Tänkte att du kanske skulle gilla den.

      Jepp, bildspel kan man göra genom wordpress! Jag har bara gjort den en gång och det var superlätt – finns ett alternativ som man väljer bara. Jag hade blogspot innan och är ganska ny i wordpress…

      • Tova juli 31, 2012 den 6:54 e m #

        Jag har i genomsnitt 165 sidvisningar per dag, tycker du det räcker eller vill du ha fler läsare pga av att du har gett ut boken själv? Du kan mejla mig om du tycker det räcker 🙂

  8. Pernilla augusti 1, 2012 den 12:10 e m #

    Åh adda mig på wf hvpim 🙂 Hoppas den sista tiden går bra.)

  9. Colombialiv augusti 12, 2012 den 2:19 f m #

    Vilken jättefin mobil!

Kommentera

