Alla mina vänner är superhjältar.

27 Jul

Sjukt skum bok av Andrew Kaufman som jag läste ut härom dagen. Vet inte ens vad jag tycker om den. Har någon av er läst den och vad tyckte ni?

Mer finns på Bohusläningens Bokblogg.

10 svar to “Alla mina vänner är superhjältar.”

  1. Nilla juli 27, 2012 den 11:54 f m #

    Har inte läst. Men det ser onekligen intressant ut på omslaget.

  2. emmasofiew juli 27, 2012 den 12:18 e m #

    Har varit sugen på att läsa den men inte lagt vantarna på den ännu, läst lite blandat om den men har fått för mig att jag borde gilla den..

  3. stoffisen juli 27, 2012 den 4:24 e m #

    Har inte läst men titeln låter lockande.. Ja och omslaget 😉

  4. Husfrun juli 28, 2012 den 8:07 f m #

    Den låter intressant om jag bara ska gå efter boktiteln, men nu blir jag mer tveksam. En bok som inte lämnar några direkta avtryck känns inte så lockande.
    Kram.

  5. annajohanna juli 28, 2012 den 7:40 e m #

    Jag läste den i vintras. Den är lite udda, absolut, men jag gillar den. Ännu bättre – och mindre märklig – är Kaufmans The Tiny Wife. Trevlig blogg du har! Jag hittade hit via min syster, Petchie. 🙂

  6. petchie juli 29, 2012 den 8:57 f m #

    Jag har inte läst boken men det slog mig att min syster läst en annan bok av honom: http://annajohanna.wordpress.com/2011/11/19/the-tiny-wife-andrew-kaufman/ Förresten skulle ni nog komma mycket bra överens, lika mycket läslusar (?) båda två 😉
    Förresten, sjunger inte REM om Andy Kaufman i ”Man on the moon” – undra om det är samma A.Kaufman? ”Andy Kaufman in the wrestling match” – del av refrängen! Åh, nu blev jag sugen på att lyssna på mina gamla REM-cds…

    • annajohanna juli 29, 2012 den 12:07 e m #

      Wow, sånt minne och sån känsla för låttexter du har! Jag blir alltid lika imponerad! Jag har aldrig funderat på vem Andy Kaufman i låten är, men här kan man läsa om honom: http://en.wikipedia.org/wiki/Andy_Kaufman. Hursomhelst är det nog inte samma Kaufman! 🙂

  7. madlar juli 29, 2012 den 7:12 e m #

    Har inte läst den o blev inte särskilt sugen efter din kommentar. Tror jag väljer något annat faktiskt 😉

  8. Sara juli 29, 2012 den 8:01 e m #

    Den har jag inte läst, dock sett i ngn affär. Lockar mig inte tyvärr även om jag läser det mesta!
    Nu blir jag så nyfiken – ser att du är på väg ut med bok och upptäcker nu fina nya bloggen. Vad tycker du – är det stor skillnad att skriva i namn eller som du gjorde förut/ alias??
    Spännande att bebben är på gång, förr eller senare!!
    Hej! Sara

    • annagranstrom juli 30, 2012 den 7:18 f m #

      Hej! Det är typ som innan, men nu kan jag skriva mer om min bok och det känns skönt. Min gamla blogg hittades ändå av släkt, så jag kunde inte vara så öppenhjärtlig i den ändå.

Kommentera

