Middlesex.

30 Jul

Alltså WOW vilken bok! Har ni inte läst Middlesex bara måste ni göra det. En av de bästa böcker jag någonsin läst. Den är en riktig tegelsten, men låt er inte avskräckas av längden. You’ll love it. Finns för ynka 39 spänn på Adlibris.

För mer information om den, se Bohusläningens Bokblogg.

16 svar to “Middlesex.”

  1. Mama Bear juli 30, 2012 den 3:15 e m #

    Middlesex är världens bästa bok. Helt fantastisk!

  2. Västgötskan juli 30, 2012 den 4:44 e m #

    Hm… Kan man med titelns hjälp lista ut vad det handlar om, eller är det inte alls som min fantasi försöker få det till..? Hehe! 😉

    • annagranstrom juli 30, 2012 den 5:37 e m #

      …Eller så läser man min recension på Bohusläningen så får man mer information. Bara att klicka på länken 🙂

      Middlesex är faktiskt ett hus i denna historia… Men titeln är ju sjukt bra för innehållet på alla sätt och vis. Dubbelmening så det skriker om det 🙂

  3. Lisa juli 30, 2012 den 5:13 e m #

    Har den oläst i hyllan.. Ja det är en riktig tegelsten..!
    PS. Kul med en del bokrelaterade inlägg (också) på din blogg 🙂

    • annagranstrom juli 30, 2012 den 5:39 e m #

      Ja, det blir ju 50% bokblogg typ iochmed release av min debut och allt. Jag försöker dock hålla recensionerna till min Bokblogg på Bohusläningens tidning 🙂

  4. petchie juli 30, 2012 den 6:13 e m #

    Jaaa, det är en jättebra bok!
    Kul förresten att du upptäckte min systers blogg! 😉 Väldigt konstigt att jag inte märkte att jag kommenterade precis EFTER henne på inlägget om Andy Kaufman – jag upprepade ju vad hon redan hade skrivit. Snurrig!

    • annagranstrom juli 30, 2012 den 8:16 e m #

      Hon kommenterade i min och då hittade jag till hennes – gillar! Inte bara böcker gemensamt, utan även löpning! Förutom nu då… 🙂

  5. Åsa juli 30, 2012 den 9:23 e m #

    Åååkej, då ska jag göra det 🙂
    Kramar!

  6. Casa Annika juli 30, 2012 den 11:55 e m #

    Tack för tipset. Ska nämligen göra en beställning snart, jag i min boknöd, måste bara kolla så att de skickar till utlandet. Andra tips på riktigt bra böcker som jag inte läst? (svårt för dig att veta förstås).
    En av de värsta sakerna med att inte bo i Sverige tycker jag är att inte ha tillgång till bibliotek. Och att alla mina älskade böcker är nedpackade i lådor… Men de är för många för att köras hit. Tog med de viktigaste bara och övriga väntar tills jag kan bo i Sverige igen.
    Gud vad jag längtar efter böcker på svenska…

    • annagranstrom juli 31, 2012 den 12:38 e m #

      Jag har grymt många boktips! Frågan är vilka du har läst ja…
      Några favoriter:
      The other hand – Chris Cleave
      Room – Emma Donoghue
      Dessa två är dock på engelska…
      Berättelsen om Pi – Yann Martel
      Niceville – Kathryn Stockett
      Den besynnerliga händelsen med hunden om natten
      ALLA av James Frey. Tex Tusen små bitar, min vän Leonard.
      Bröderna Benzinis spektakulära cirkusshow (Water for Elephants) – Sara Gruen
      Tidresenärens hustru samt Själens Osaliga längtan – Niffenegger
      1984 – George Orwell
      Hungerspelen-trilogin
      Kråkflickan-trilogin
      Halva min Måne – årets debut liksom! (Skämt å sido)
      3096 dagar – Natascha Kampusch
      Boktjuven – Markus Zusak
      Easter Parade – Richard Yates
      Lolita – Vladimir Nabokov
      Rötter
      Parfymen Patrick Suskind
      Ok, amen – Nina Solomin (reportagebok)
      Utrensning – Sofi Oksanen

      Hoppas det finns NÅN här nu då som du inte läst?! 🙂

      • Casa Annika juli 31, 2012 den 11:59 e m #

        Tja, ett par olästa har du fått med 🙂
        Jag var dum nog och såg filmen Niceville. Hela stämningen som boken bygger på var borta. Vilken miss alltså! Du är säkert klokare.
        Tack igen, nu för en massa intressanta tips. Kommer tillbaka och antecknar, du tar inte bort några kommentarer va?
        Jag tror på svar på egna bloggen, så du kan gå tillbaka till min och se vad jag har svarat 😉

  7. fifiskirt juli 31, 2012 den 10:39 f m #

    Läste den för ett par år sen och ÄLSKADE den! Den är så lustig, samtidigt som den är helt normal på nåt sätt.

  8. Emmas Bokhylla juli 31, 2012 den 12:07 e m #

    Köpte den, förvarade den, men har inte hunnit (prioriterat, kanske är mer korrekt?) läsa den. Måste få det gjort snart, låter som om jag skulle gilla den!

  9. Svenny juli 31, 2012 den 6:50 e m #

    Aaaah, i loved den boken. Var flera flera ar sen jag laste sa kanske kan lasa om snart?!

  10. Bubbel augusti 1, 2012 den 10:41 f m #

    Tack för tipset, den ska jag ta tag i så snart jag är klar med högen från bibblan!:)

  11. Svante augusti 1, 2012 den 12:23 e m #

    Jag har hört mycket bra om Jeffrey Eugenides. Jag har själv bara läst ”The Marriage Plot”, som kom förra året, och var inte superimponerad . . . men ”Middlesex” känns spontant mer intressant, ämnesmässigt.

Kommentera

