Nu har jag äntligen köpt det efterlängtade bordet.

11 Jul

Image

Jag jobbar på att få min läshörna så mysig som möjligt, men det tar tid. Nu har jag iallafall äntligen köpt tidningsrullbordet från Norrgavel som jag suktat efter i flera år. Anledningen till att jag inte köpt det tidigare är faktiskt för att jag hade fått för mig att det var från Svenskt Tenn, och eftersom jag inte hittade det där trodde jag att det slutat tillverkas. Fatta lyckan när jag blev påmind om att det faktiskt fanns på Norrgavel. Snyggt va?

Nu fattas bara matta och lampa …

15 svar to “Nu har jag äntligen köpt det efterlängtade bordet.”

  1. Ting juli 11, 2012 den 8:23 e m #

    Vilken dröm.
    Precis så skulle jag vilja ha.
    En egen läshörna.
    Biblioteket.

  2. Colombialiv juli 12, 2012 den 12:12 f m #

    Vad fint!

  3. ommigochmittliv juli 12, 2012 den 6:17 f m #

    Åhhhh, bokhyllor fulla med böcker är så himla fint! Din läshörna ser kanonmysig ut…

  4. Husfrun juli 12, 2012 den 7:32 f m #

    Vilken mysig hörna! Nåt liknande skulle jag vilja ha, med bokhyllor från golv till tak och en mjuk fotölj att sitta och läsa i. Men vet inte riktigt var jag skulle få plats med det…

  5. sofiainengland juli 12, 2012 den 9:01 f m #

    Jättefint, vilken mysig hörna!

  6. J juli 12, 2012 den 9:31 f m #

    Mysigt! Ja, lampa är definitivt ett måste

  7. Bubbel juli 12, 2012 den 9:38 f m #

    Härlig myshörna! 🙂 Saknar mitt bibliotek jag hade i en tidigare lägenhet så det kniper i kroppen emellanåt men det får återkomma i ett annat forum, i ett annat hem för vår nuvarande bostad är inte riktigt ”rätt” planerad tyvärr.

  8. Nilla juli 12, 2012 den 11:16 f m #

    Mycket snyggt! Och mysig plats för att läsa. Och amma, kanske?

  9. -Jenny- juli 12, 2012 den 11:38 f m #

    Åhhh, bokhyllor fulla med böcker är hur fint som helst. Din läshörna ser jättemysig och inbjudande ut…

  10. Mamma till 4 juli 12, 2012 den 11:56 f m #

    Lite i taget så… 🙂

  11. Min plats i solen juli 12, 2012 den 11:59 f m #

    Fint som snus! Och vilken mysig läshörna du har. 🙂

    Mitt favoritrum i vårt hus är definitivt rummet som går under benämningen ”Biblioteket” här hemma. Förr i tiden (vårt hus byggdes i slutet av 1600-talet) var det ”herrummet”, där herrarna satt och rökte sina cigarrer och drack sin whiskey och konjak. Precis innan vi flyttade hit var det ett biljardrum (återigen för herrar) och så dundrade Lotta in och gjorde beslag på rummet. Då fylldes det med bokhyllor från topp till tå och blev ”Biblioteket” istället. Ett rum för alla. Ett rum för drömmar, äventyr, spännande möten och tidsresor. Helt klart ett rum i min smak. 😉

    Njut av din fina läshörna och ha det gott!

    Kram Lotta

  12. Eva Holmquist (@evaholmquist) juli 12, 2012 den 1:09 e m #

    Fint bord… 🙂
    Du hittar mig på http://www.ettknytt.blogspot.com
    /Eva

  13. Trillingnöten juli 12, 2012 den 10:22 e m #

    Viliken underbar läshörna du har! Avis jag blir 🙂

  14. Åsa juli 13, 2012 den 12:09 e m #

    Åh va fint det var där 🙂 riktigt mysigt 🙂 å jättesnyggt bord 🙂
    kramar!

  15. Joanna juli 14, 2012 den 7:50 f m #

    Mysigt! Nu är jag tillbaka efter en tur till svärföräldrarna och kikar givetvis in på din nya blogg – snygg!

Kommentera

