Läsperiod.

14 Jul

I början av året, när jag låg och mådde pyton av graviditeten, kunde jag inte inte läsa överhuvudtaget. Det var hemskt. Nu när jag mår bättre är jag inne i värsta läsperioden. Vill bara läsa, läsa, läsa.

Senast utlästa boken, nummer 26 i år, är The Imperfectionists som är en mycket bra novellsamling och en  New York Times Bestseller. Jag älskar sånna. Däremot funderar jag på om jag inte ska skriva så  mycket om böcker jag läser här, utan specifikt hänvisa till Bohusläningens Bokblogg om man vill läsa mer utförliga recensioner etc. Jag bloggar ju för dem. Vad säger ni om det?

HÄR kan ni läsa lite mer om vad jag tycker om The Imperfectionists.

Nu funderar jag på att göra en till bokbeställning trots ungefär 130 outlästa i bokhyllan…

9 svar to “Läsperiod.”

  1. Västgötskan juli 14, 2012 den 2:40 e m #

    Jaså, du är inte anonym längre… 🙂
    Jag har också funderat på att skriva på wordpress, men har inte ”gått över” (än). Tycker du att det är bra?

    • annagranstrom juli 16, 2012 den 11:11 f m #

      Tycker ärligt talat att blogspot är bättre. Roligare widgets och enklare att hantera. Men så är jag inte så bra på sånt här. Frågar du Stoffisen säger han lätt att WordPress är bättre! 🙂

  2. Trillingnöten juli 14, 2012 den 10:49 e m #

    Jag älskar verkligen boktips! Måste kolla in denna 🙂 kikade också in på bloggen och det var superkul att få se ett ansikte på dig! 🙂

  3. stoffisen juli 15, 2012 den 11:08 f m #

    sv; Jag går in på Widgets, väljer Rss och lägger in blogg för blogg som jag följer, Där kan man i rullistan välja hur många inlägg man vill visa per blogg. Jag tycker att 1 räcker för mig och då uppdaterar den per automatik 🙂
    kram

  4. Husfrun juli 16, 2012 den 9:02 f m #

    Och jag har inte haft tid att läsa på år och dar känns det som. Och nu äntligen – jag är inne i värsta läsflytet och vägrar släppa det skönlitterära. Och så har jag börjat skriva på min bok igen – bara en sån sak!
    Och jag börjar alla meningar med och, tydligen 😉
    Kram.

    • annagranstrom juli 16, 2012 den 11:10 f m #

      Vad spännande att du skriver på en bok – tell me more!

      • Husfrun juli 16, 2012 den 12:33 e m #

        Jag skriver precis som du en bok för unga vuxna. Pyrets mamma har hamnat i fängelse så det är en bok fylld av känslor; saknad, utanförskap, styrka, mod och kärlek.

  5. Bubbel juli 20, 2012 den 11:43 f m #

    130 böcker lät ju både dyrt och tungt att släpa hem från Posten, bibblan kanske kan vara nåt?;)

Trackbacks/Pingbacks

  1. Somrig bokenkät. « Anna Granström - juli 24, 2012

    […] engelska. Oftast svenska, men alltid ett gäng engelska per år också. Senast var The Imperfectionists, som jag gillade. Ibland på spanska, men det var länge sedan […]

Kommentera

