Adelante.

13 Jan

Nu tänkte jag att jag bloggat alldeles nyss, och så var det typ två veckor sedan. Tiden går fort nu. Victor utvecklas så mycket hela tiden och jag har så mycket att berätta att jag inte har någonting att skriva.

Allt flyter på rätt bra, förutom att jag just nu har regnbågshinneinflammation. Det var typ 12 år sen sist, och då tusen gånger värre än nu. Känns som det alltid är någon som är sjuk hos oss – antingen Victor, jag eller Martin. Att få vara hemma en dag sjuk är iallafall fantastiskt. Till och med att vabba kan nu för tiden vara lite mysigt. Sedan Victor blev kanske 2 år och 2 månader har han blivit så mycket mer självständig. Sitter gärna själv och kollar på film eller smäller igen dörren till sitt rum för att leka med tågbanan eller bokstäver. Sen  måste man knacka på och han svarar ”adelante!” (kom in!). Och så kan man på riktigt läsa böcker nu och han lyssnar. Älskar den biten av kvällen. Vi kryper ner bredvid varandra i hans säng. ”Täcke!” säger Victor, och så stoppar han in sina kalla små (inte så små längre – storlek 28 i vinterkängorna, crazy) fötter vid mina lår och lägger sig tätt, tätt. Det är precis den här tiden jag har längtat efter. Bebis – inte så kul, ettåring – inte heller jättekul, tvååring – älskar det.

Jag jobbar, jag tränar, jag läser när jag får tid, jag ser film. Massor av filmer, eftersom det är ungefär vad jag orkar på kvällen när Victor somnat. Även om det ibland tar tre kvällar att se klart en.

Avslutar därmed med två filmtips från filmer vi sett i år:

The Judge: 

100 steg från Mumbai till Paris:

…Och planerar som vanligt att blogga snart igen. Vi får väl se hur det går med det.

2 svar to “Adelante.”

  1. Casa Annika januari 15, 2015 den 12:44 f m #

    Älskar Robert Downey.
    Längtar efter boktiden. Vi har med en massa pekböcker från Sverige som vi fick av kompisar och släktingar, precis vad vi önskade. Säkert bra att börja med, men hu, vad tråkigt det verkar! Vill läsa berättelser!

  2. colombialiv januari 17, 2015 den 3:57 e m #

    Låter fint!

Kommentera

