En sjukt kvinnoförnedrande bok.

23 Sep

Jag vet att den här 70-tals-klassikern är full av ironi och jadajada, men seriöst, någonstans finns det väl ändå en gräns? Trots att jag ville kasta boken i väggen då och då läste jag tålmodigt ut den medan jag pumpade mjölk, och det värsta är att han skriver så bra samtidigt som jag hatar allt.

Har ni läst den? Vad tyckte ni?

12 svar to “En sjukt kvinnoförnedrande bok.”

  1. L september 23, 2012 den 9:32 f m #

    Det var jättelängesen jag läste den. Tyckte om den. Här tänkt att jag ska läsa om den. Någon gång.

  2. annajohanna september 23, 2012 den 9:40 f m #

    Jag har haft den i bokhyllan i ett par år, men har fortfarande inte läst den. Jag antar att man måste vara på humör för att bli provocerad för att läsa den, det kanske blir tillfälle för det i höst.

  3. Mama Bear september 23, 2012 den 10:43 f m #

    Vidrigt.

  4. Husfrun september 23, 2012 den 11:16 f m #

    Låter som en sjukt bra bok att hata och irritera sig på. Dock måste man nog vilja vara på ett sådant skönt provocerandesökande humör för att vilja läsa den. Finns ju så mycket annan bra litteratur.
    Kram.

  5. anki september 23, 2012 den 11:59 f m #

    Har inte läst den och vet inte om det känns speciellt lockande nu heller .. Dock läser jag din bok nu och älskar den!!! Bloggade om den igår också .. 😉 Vill inte att den ska ta slut!!

  6. Etta - gravid och kräkts dagligen sedan mars september 23, 2012 den 8:33 e m #

    Läst den för evigheter sedan. Jag har för mej att jag tyckte att den var rätt skruvad, på ett lite jobbigt sätt, men ändå fascinerande.

  7. Bubbel september 24, 2012 den 6:26 f m #

    Nej den har jag missat..

  8. Åsa september 24, 2012 den 7:12 f m #

    USCH…uäck! Skulle bara bli aggressiv…not for me.
    Kramis!

  9. wordsbymia september 24, 2012 den 2:20 e m #

    Vill säga STORT grattis till Skorpan!! Sa ju det, att har man haft en så jobbig graviditet (som jag också hade) så är födandet i sig inte alls farligt =) KRAM!!

  10. Helena september 24, 2012 den 2:22 e m #

    oh.. jisses.. Vad ska man säga.. man kan ju undra hur ofta folk verkligen tänker och TYCKER såhär..

  11. Jojjo (@milda_martha) september 25, 2012 den 8:47 f m #

    Jag har inte läst den och känner mig inte direkt sugen efter allt du skrivit om den… blir så arg på sånt!

  12. Annika i Colombia oktober 7, 2012 den 5:09 f m #

    Å ja! Fy fan vilken bok. Blä.

Kommentera

