Lista i 10 delar – del 2: Nio saker jag tycker mindre om.

25 Sep

1) Ciggaretter. Hamnar jag bakom någon som röker springer jag om och viftar överdrivet med handen och suckar. Jag blir sur när folk röker på busshållplatser, fimpar offentligt och ja: Röker över huvud taget. Att röka är faktiskt helt jävla idiotiskt. Inte bara för sig själv, utan även för miljön och andra.

cigg-vad-finns

Mums!

2) Jag blir jätteprovocerad av folk som får barn där allt går hur smooth som helst. Dumt av mig, jag vet. Men när man sover piss och andra liksom ”ungen sover 19-07 i egen säng och vaknar max två gånger per natt” blir jag sur. Jag är ett megaego, jag vet. Jag blir också provocerad av folk som inte mått dåligt under sina graviditeter, och för det känner jag mig hemsk. Jag önskar ju ingen annan något illa egentligen, men ändå blir jag ofta provocerad som fan. Det finns dock undantag.

3) När Martin reser med jobbet. Som han har gjort sjukt mycket nu under Victors första år.

4) Vintern. Får panik av mörkret, kylan och bristen på D-vitamin.

snow2012

Vintern 2012.

5) Tjejigt-killigt. Killar är små blå tuffingar, tjejer små nätta, söta, rosa prinsessor. Suck!

dopkort

Dopkort från 2007!

6) Folk som inte köper ekologiska bananer och ägg. Jag blir riktigt sur när jag står där och ser hur de väljer skitbananerna som kostar typ tre kronor mindre kilot. Och massa annat, men mest bananer och ägg.

eggs

Vem fan kan stödja detta?!

7) Rusningstrafik. OMG vad jag hatar det!

rusningstrafik

Ok, det finns de som har det värre…

8) Bostadsmarknaden i Sthlm.

9) Miljöförstöring. ”Tycker mindre om” är väl en underdrift som heter duga.

  • 10 saker jag tycker om
  • 9 saker jag tycker mindre om
  • 8 bloggar jag läser
  • 7 saker jag vill göra i framtiden
  • 6 saker jag är rädd för
  • 5 platser jag tycker om att vara på
  • 4 ord som beskriver mig
  • 3 saker jag ser fram emot
  • 2 bra filmer
  • 1 bra låt
10 svar to “Lista i 10 delar – del 2: Nio saker jag tycker mindre om.”

  1. Trillingnöten september 25, 2013 den 4:07 e m #

    Jag skriver under på rökning!! Jag HATAR rökning. Min mamma och hennes man röker och har alltid gjort och jag har hatat det i alla tider…Fy faen. Fattar inte hur man kan slösa bort liv, lungor och andras hälsa!

  2. Hanna Lans september 25, 2013 den 6:30 e m #

    Samma här, hatar, h-a-t-a-r, rökning! Min pappa rökte under min uppväxt och jag stängde demonstrativt in mig på toaletten med en bok och satt där tills de vädrat ut. Det enda stället som var någorlunda lufttätt. Hade ständigt dörren till mitt rum stängd coh fönstret öppet för att minimera röklukten. Idag har han kol. Inte skoj alls, jag gillar min pappa. Men rökningen gillade jag inte.

    Min Ica-affär har tagit in mindre ekologiska bananer, eller så är de bara mindre numera? Knepigt. Det som är bra med detta är att vi nu kan köpa och äta bananer utan att riskera att de ruttnar innan vi hinner äta upp dem. Hellre inga bananer alls, än icke-ekologiska. Icke-ekologiska och icke-burhönsägg har jag inte ätit/köpt på många år. Både äggen och bananerna går ju knappt att äta något annat än ekologiskt när man väl börjat, hualigen vad de smakar, de andra!

  3. -Jenny- september 25, 2013 den 7:27 e m #

    Jag HATAR rökning!
    Ojojoj, jag som hade en lätt graviditet, sorry!

    • annagranstrom september 26, 2013 den 6:52 e m #

      Alltså herregud, LYLLO dig med din graviditet! Och jag skäms ju som sagt över hur jag känner, men det finns undantag. Såklart. Allt beror på hur man lägger fram saker. Du är alltid schyst och empatisk!

      • -Jenny- september 26, 2013 den 7:31 e m #

        Tack för att du tycker det, men du får vara lite bitter och bli provocerad, det är okej. Våra graviditeter var ju verkligen som natt och dag. Hade jag mått som dig hade jag nog hatat alla som haft enkla graviditeter och min kunde inte varit bättre. Minus halsbrännan men den var ju en baggis….

  4. petchie september 26, 2013 den 9:36 e m #

    Är jag ursäktad att lilla E sover relativt bra med tanke på relativt jobbigt graviditetsillamående (inte som ditt så klart), graviditetsdiabetes i förra graviditeten, för tidigt född son, tom hinnsäck / missed abortion som jag gick med i sju jävla veckor efter det upptäcktes och fertilitetsbehandlingar i 2 år??
    Mina svärföräldrar driver en tobaksaffär i Spanien, jag vägrar hjälpa till att sälja cigaretter även om min svärmor brukar hinta om det…

    • petchie september 26, 2013 den 9:37 e m #

      Och ja, skriver under på att ogilla när partnern reser när barnen är små 😦 jag beundrar att du klarat av att vara ensam så mycket med Victor, speciellt som han sover så dåligt!

    • annagranstrom oktober 2, 2013 den 6:40 f m #

      Ja herregud, dig hade jag inte en tanke på!

  5. Etta - trött och oberäknelig september 29, 2013 den 7:50 e m #

    Vilka bra saker du listade! Håller verkligen med dej här. Skulle kunna kopiera listan rakt av, för om jag skulle bli tvungen att hitta på en egen just nu skulle den inte kännas så intelligent. Det enda som kretsar i den här trötthjärnan och som jag skulle lyckas komma på i min begränsade värld just nu är ungefär ”att sova för lite”, ”gnälliga barn”, ”andras gnälliga ungar”. Ja, just det, FÖRSÄKRINGSKASSANS KRÅNGLIGA SYSTEM. Jag trodde att jag var hyfsat intelligent tills jag var tvungen att ha med Försäkringskassan att göra.
    Punkt nr 2 är klockren. Varför är man så??? Håller helt med dej på den.

    • annagranstrom oktober 2, 2013 den 6:41 f m #

      Jag tycker att försäkringskassan inte är så jättekrånglig faktiskt! Lite krånglig såklart, men inte så där jätte. Faktiskt. Kanske har jag istället missat typ allt, hehe.

Kommentera

