Kluvenheten.

19 Feb

Jag ÄLSKAR att se nya platser, men inte att RESA. Och inte att se städer, men natur. Det finns så många enormt vackra ställen som jag har besökt. Te.x. Island, Norge, Anderna, Machu Picchu, Västindien, Sicilien, Grand Canyon, Yosemite, Lake Tahoe osv. Och så många platser jag inte sett än och bara måste se, som t.ex. Alberta i Canada.

Jag är bara så flygrädd. Tror alltid att jag ska dö. Eller att andra ska dö. Det blir värre för varje gång eftersom risken för olycka rent statistiskt ökar för varje gång man flyger. Jag vet att det är farligare att åka bil, att man kan dö när som helst och så vidare, men det är den där maktlösheten. Och att om man störtar är det så definitivt. Och så onödigt.

Jag har ändå fått upp ressuget igen efter Egypten i januari och vill bara resaresaresa!

islandthingsvellir

Island 2011, Tingsvellir. Jag har tagit fotot, men det ser nästan overkligt ut.

????????????????????

Alberta, Canada. Tar ju andan ur en.

4 svar to “Kluvenheten.”

  1. Annika i Colombia februari 20, 2015 den 7:09 e m #

    Jag har varit där! När jag var utbytesstudent i Kanada för hundrafemtio ar sedan. Det ÄR magiskt vackert!

  2. Festklänningar februari 22, 2015 den 7:35 e m #

    Låter som om Häpp är journalist?

  3. Villa Freja februari 24, 2015 den 9:09 f m #

    Jag håller med dig. Vill också ut och se mig omkring men själva flygresan gör mig rädd.
    Sv. Det är på inga sätt ultimat såklart, att läsa heltid och jobba heltid och jag har ångest inför det. Samtidigt har jag också ångest inför alternativitet – att gå miste om min dröm.

  4. Nadja april 2, 2015 den 4:32 f m #

    Guuud vilka fina bilder! Jag känner precis likadant angående flygning och resande och alla snackar alltid om att det blir ”bättre ju mer du flyger”, jo tjena, tar minst 10 flyg om året men det blir nästan värre för varje gång.. Speciellt nu med alla flygkrasher, känns som ovanligt många på sista tiden också.. Jag känner dessutom precis samma som du, att det är maktlösheten som är det värsta. Hej ångest. Uhh, vill inte ens tänka på att flyga igen..

Kommentera

