Lista.

8 Feb

Hittade den här listan hos Cinderalley, som hittat den hos en annan osv. You get the drill.

1. Om du fick välja att leva i en tv-serie, vilken skulle du välja att leva i då?
Mitt spontana svar var Dexter, men sen blev jag rädd för mig själv. Såklart INTE. Livsfarligt ju. Men Miami-livet. Ah… Fjantigt att säga Sex and the city? Jag gillar inte NYC, men jag gillar den vänskap de har med varandra.

2. Vad ville du bli när du blev stor när du var barn?
Författare. Se hur det gick.

3. Vilken är din favoritdoft?
Regn på berg/grotta/betong. Särskilt betong sedan jag var gravid och hade mayor cravings på tavelkritor. Kan nästan känna suget komma smygande än…

4. Om du var en stor stenbumling, var skulle du vilja ligga still då?
Gud vad tråkigt att vara en stenbumling! Antagligen nära ett bygge så att någon kunde göra makadam av mig. Sen blir jag utspridd och får se mer.

makadam

5. Du får veta att jorden kommer gå under om tolv timmar. Vad gör du?
Skulle få sån panik att jag nog dog i förtid.

6. Vilket är ditt favoritverktyg?
Eh. Lever med en man som är helt galen i verktyg av alla de slag. Häromkvällen såg jag honom sitta med en lödkolv och löda i arbetsrummet. Jag är mer på typ ”en sax och pincett är ju bra att ha”-nivån.

7. Vad gör du om tio år?
Då bor jag i drömhuset och jobbar fortfarande för staten och är i bra form och mår lika bra som nu. Skulle vara underbart.

8. Vilken är din bästa danslåt?
Har ingen bästa-bästa, men av en hel del salsalåtar rycker det i hela kroppen.

9. Om du var skitbra på att sy, vad skulle du sy då?
Alla mina kläder!

10. Hur skulle du hantera det om du vann typ 108 560 000 euro?
Få en chock och tro att det var ett skämt. Sen skulle jag kasta mig på telefonen och ringa Martin. Efter det skulle jag bjuda in hela familjen till ett akut möte och fråga vad de skulle göra om de fick massa pengar. Jag skulle köpa drömhuset, spara massor till Victor samt göra lite goda gärningar för världen.

11. Vilket är ditt bästa recept och varför, får vara mat eller bak?
Jag är en periodare. Just nu gillar jag allt som går snabbt och lätt. Annars är laxlasagne, linslasagne, linsgryta och canelloni en hit.

12. Är du beroende av något?
Iphonen.

13. Vilken musik triggar din nostalgiska sida mest och varför?
Gustavo Cerati, Tego Calderón. Så mycket Puerto Rico. En sån omvälvande tid av mitt liv. Tego är så dålig att han blir bra och så mycket boricua att jag alltid blir glad.

14. Vad gör dig riktigt förbannad?
Idioti, människor överlag, inskränkthet och egentligen ganska mycket.

15. Har du något riktigt bra husmorstips?
Galltvål mot fläckar. Hoho. Och att inte slösa för mycket tid på städning.

a clean house is a sign of a wasted life

16. Finns det någon reklam du tycker är riktigt bra?
Har inte tv, så vet inte ens vad det går för reklam… Vet iallafall att jag hatar den här reklamen:

dolce-gabbana-ad-sexist

17. Är du lik dig nu, som du var när du var barn?
Ja. Läskigt lik. Både till utseende och sätt. Lite mer slipad nu bara.

Jag83

3 svar to “Lista.”

  1. Villa Freja februari 9, 2015 den 10:30 f m #

    Underbart med listor, älskar dem. Snor den om det är ok?

    • annagranstrom februari 9, 2015 den 10:57 f m #

      Såklart, jag har ju själv snott den!🙂

  2. -Jenny- februari 23, 2015 den 6:54 e m #

    Listor är kul! Vem ör inte beroende av sin iPhone? ☺️

Kommentera

