Sockerfri månad.

3 Feb

Måste klara det. Dels för att jag älskar utmaningar, dels för att jag behöver det rent fysiskt. Och så får jag ju äta frukt och bär i rimliga mängder. Är inne på femte dagen hittills (tjuvstartade eftersom februari är en så kort månad) och är blessed med värsta influensan. Smaksinnet har därmed försvunnit helt, vilket gör det enklare att hålla sig borta från socker. Jag råkade käka rå vitlök häromdagen och kände det inte ens, vad ska man då med socker till liksom? Tack influensan för hjälpen!

Precis innan smaksinnet försvann hann jag göra en ekologisk raw dessert på nötter, carob, vanilj, fikon, banan, kokos och blåbär som räckte i två dagar. Raw food är ju supersmarrigt och går sjukt mycket snabbare att göra än ”vanliga” efterrätter.

Någon annan som vill haka på?

Nöt och banankaka raw eco

2 svar to “Sockerfri månad.”

  1. Villa Freja februari 5, 2015 den 6:42 e m #

    Heja dig vad duktig du är. Jag vill gärna trappa ner ännu mer med socker men att ta en helt sockerfri månad… nej, inte än i alla fall🙂 Kul att du är igång med bloggen igen. Kram.

  2. -Jenny- februari 23, 2015 den 6:58 e m #

    Ja jösses. Jag ska köra så godis-, kak- och fikafritt jag bara kan i mars. Har förfallit helt nu i februari så tur att någon av oss är duktig…

Kommentera

