100 happy days.

18 Apr

April2014Sandåda

Withsofia har inspirerat mig till ”100 happy days” på Instagram, att uppmärksamma något som gör en lycklig varje dag i 100 dagar. Bra grej, tycker jag. Saken är dock den att jag är lycklig mest hela tiden, men oftast är det klagomålen som kommer fram. Känns liksom lättare att skriva om sånt som stör en än allt lyckligt som mest blir samma sak hela tiden. Victor som ger en kramar, då solen skiner, jag som springer i skogen, jobbet som jag trivs på, de kvällar då Victor lyckas somna innan 21 och vi har någon timme tillsammans, att vi snart ska flytta. Jag föredrar själv att läsa bloggar där det klagas lite mer, så ja… Hur tänker ni?

4 svar to “100 happy days.”

  1. Therese april 18, 2014 den 1:25 e m #

    Jag skulle inte klara 100 dagar av lycka..är ju inte så värst lycklig alltså. Och så gnäller jag för mycket. Även om Junie självklart gör mig tacksamt lycklig så…nej.

    • annagranstrom april 18, 2014 den 8:43 e m #

      Kanske lite extra bra grej då? Lätt för mig att säga, men det handlar inte om att se små saker. En liten sak om dagen. Som ens barns skratt. En solstråle. En vänlig person som höll upp en dörr. En god kaffe. Favoritserien på tv. En oväntad sovmorgon eller dröm. Små små saker. Lätt för mig att säga kanske. Jag har själv varit olycklig tidigare i mitt liv, så jag vet…

      • Therese april 20, 2014 den 1:58 f m #

        Det är sant. Men jag kommer bli lycklig. Snart.🙂 det tar bara lite tid.

  2. Annika i Colombia april 18, 2014 den 10:01 e m #

    Så himla fin grej, det där! Kanske borde göra något liknande.

Kommentera

