Tiden.

7 Apr
BollhavApril2014

På lekland tidigare i veckan. Var sist kvar av alla barn, men ville stanna kvar ändå – trots vrickad fot.

Tiden räcker verkligen inte till för bloggande längre. Jag hinner typ aldrig sitta vid datorn, och när jag gör det (en gång i veckan i snitt?) skriver jag för Bohusläningens Bokblogg i första hand. Victor somnar oftast sent, och  när han har somnat försöker jag fixa lite och sedan lägga mig. Senaste tiden har han somnat runt 21:30. Själv går jag upp runt 5:30, så ja… Det blir inte mycket tid över.

För det mesta är jag helt utmattad på kvällarna. Att jobba är fortfarande som semester jämfört, det är tiden hemma och sova för lite som tar energin. Victor är det bästa som finns, absolut, men också rejält energikrävande. Han har alltid varit envis, men nu. Oj! Väldigt kul att han kan visa så tydligt vad han vill dock. Som exakt vilken video han vill se, vilken sång man ska sjunga eller vilket rum vi ska gå till. Han tar helt resolut ens hans och sliter med en. När vi har flyttat ska han iallafall få ett eget rum, och så ska vi börja träna (igen) på att han får sova i egen säng. Vi får se hur det går.

Min poäng med hela inlägget är egentligen att jag knappt hinner blogga eller kommentera era bloggar, vilket jag saknar. Livet kommer liksom emellan. Hoppas ni inte glömmer mig ändå.

4 svar to “Tiden.”

  1. -Jenny- april 7, 2014 den 6:41 f m #

    Nädå, ingen fara. Att livet kommer i mellan är som det ska. Men du… WordPress-appen, har du inte den? Jag bloggar ALDRIG från datorn. Kanske bara 10 inlägg totalt och nu är jag uppe i över 400…. Det blir alltid från telefonen. Tycker att det är hur smidigt som helst och så tar det inte många minuter att slänga ihop ett inlägg. Just nu strular bilderna för mig om jag vill ha dem mellan styckena, bara längst ner funkar. Men annars – appen är min räddning, det som gör att jag bloggar.

  2. Åsa april 7, 2014 den 7:44 f m #

    I do understand, fattar inte hur andra lyckas🙂
    Kram på dig!

  3. Casa Annika april 7, 2014 den 12:13 e m #

    Skriv när du hinner och har lust! Det är alltid roligt med dina inlägg (och kommentarer!)! Men man måste ju hinna leva också. Sova och sånt. Det blir säkert lugnare så småningom. Vi försvinner inte.

  4. Anneli april 8, 2014 den 9:44 e m #

    Vilken underbar bild! Sådant är livet och så ska det också vara. Jag finns här och följer dig vid sidan om under tiden.🙂

Kommentera

