Belgien i bilder.

1 Apr

Det är rätt fantastiskt vad man kan hinna med på bara en helg. Som att åka till Belgien och hälsa på sin kära syster som gör praktik i den lilla staden Kiewit utanför Hasselt (1,5h med tåg från Bryssel). Det var nämligen exakt vad jag gjorde fredag-söndag.

Det var runt 20 grader och sol, så vi hann dels med en dag i Bryssel där vi åt crepes ute i solen med min bloggkompis Petchie och hennes ubergulliga bebis, shoppa åt Victor, provsmaka belgisk choklad och kolla på Manneken pis och sånt där.

Sen hann vi kolla på roliga hus, se fyra getter som flydde från en inhängnad när vi gick runt i en rekreationspark, käka långa frukostar (händer ju aldrig som småbarnsmamma), cykla, äta glass, se Hasselt medan det var karneval och jag hann läsa ut en tjock bok.

All i all en toppenhelg, bara syster (och hennes huskompisar) och jag. Jag var bara JAG. Sov dock jättejättelite, och natten mot söndagen låg jag i timmar där på luftmadrassen och längtade efter Victor. Syrrans grannar hade fest, så jag somnade först klockan 05 och vaknade vid 08 igen. Ligger enormt mycket back med sömnen. Ni vet så där att femtimmarsnätter framstår som mycket sömn.

För att vara positiv igen: Har ni förresten käkat speculoos-kakor/glass/kräm? Mon dieu vad gott! Tur att jag köpte med mig hem…
Belgien9Belgien2Belgien8Belgien6Belgien1Belgien5Belgien7Belgien3Belgien4

4 svar to “Belgien i bilder.”

  1. Stoffisen april 1, 2014 den 7:19 e m #

    Haha, jösses vilken UNDERBAR hatt. Det var fasiken respekt🙂
    Det ser ut som att er resa var FAB, och vet du vad, det var du VÄRD!

    Kram
    Stoffe

  2. Casa Annika april 1, 2014 den 8:12 e m #

    MEN vad kul att åka till Belgien över helgen, bara sådär! Jag har visserligen en bror, men han åker ingenstans, inte ens hit.
    Kul att du tar dig tid att kommentera, trots mobiltrasslet! Det är altlid roligt med dina kommentarer!

  3. Johanna april 2, 2014 den 10:05 f m #

    Vad härligt! Ja det är verkligen sjukt vad mycket man hinner på en helt, helt otroligt. Och så värt!

  4. Villa Freja april 4, 2014 den 7:23 f m #

    Låter fantastiskt mysigt. Utom det där med sömnbristen då. Tänk vad man hinner på en helg… nu blir jag än mer sugen på att resa nånstans bara över helgen.

Kommentera

