Fem dagar fasta.

21 Feb

5-dagars-fasta-eko-0

 

Det gäller ju att utmana sig själv … Vilket jag ska göra nu. Fem dagars fasta börjar i morn, och jag har kört nedtrappning och kommer köra upptrappning efteråt. Blir en dryg vecka totalt. Eller alltså – målet är en vecka, men jag vetesjutton. Jag drömmer redan om onyttiga saker av alla de slag innan jag ens har börjat på riktigt. Just därför antar jag att fastan kommer göra gott. ”Alla” pratar lyriskt om sån här fasta. Jag måste alltså testa. En gång i livet liksom?

Kommer följa ett strikt schema och har köpt ekologiskt fastepaket i stil med det ovan. Juicer, buljong och thé. Och lite glaubersalt första dagen med instruktion att hålla sig … inomhus.

Kommer antagligen ligga däckad och avskärmad från omvärlden, så vi hörs väl om några dagar igen.

Ska bli spännande det här.

12 svar to “Fem dagar fasta.”

  1. Freedomtravel februari 21, 2014 den 8:34 e m #

    Huh, jag brukar få migrän bara jag hoppar över en enda måltid… Men hoppas att det går bättre för dig! Blir intressant att höra!

    • Anna Granström februari 25, 2014 den 9:29 f m #

      Sammanfattning kommer sen. Jag är värsta matvraket, därför är detta en enorm utmaning för mig… Är förvånad över att det går.

  2. Tessimi februari 22, 2014 den 7:52 f m #

    Att vara inomhus kan ju vara bra om du ska ta glaubersalt. (Fick för övrigt googla på det där. Haha).
    Är det bara drycker som gäller nu då? Är det nån viss kalorimängd du får typ äta? Blev lite nyfiken nu.🙂

    • annagranstrom februari 22, 2014 den 1:53 e m #

      Det du ser på bilden är allt som intas, inget annat än det (förutom vatten). Och bestämd mängd.

      Glaubersaltet ja, herregud! Blir inte många knop idag…

      Lägger ut sammanfattning sen!

  3. Villa Freja februari 22, 2014 den 9:01 f m #

    Det låter spännande. Jag kör ju lite efter 5:2/periodisk fasta. Och de första fastedagarna var värst, med enormt matsug och irritation. Sen gick det av bara farten. Lycka till.

  4. Stoffisen februari 22, 2014 den 10:45 f m #

    Åh vad spännande!
    Sist jag gjorde min detox så fick jag njursten för att jag drack för lite. Viktigt att hålla sig till reglerna, men detox är ju en annan historia.

    Bra jobbat!
    Lycka till❤

    Kram
    Stoffe

    • annagranstrom februari 23, 2014 den 4:29 e m #

      Ja just ja, aj aj aj! Jag håller mig till reglerna. Dricker massor. Dricka är ju det enda man får göra vid fasta… Har nog aldrig druckit så mycket vatten i hela mitt liv.

  5. Åsa februari 24, 2014 den 8:09 f m #

    Lycka till🙂
    Stor kram Åsa

  6. Rund är också en form! februari 25, 2014 den 8:52 f m #

    Varför har du valt att fasta? *nyfiken*
    Hoppas du inte blir däckad dock!😉

    • Anna Granström februari 25, 2014 den 9:29 f m #

      Har ju skrivit i inlägget varför🙂 Men förutom det jag skrev så för att kanske få bukt med sömnproblem, komma underfund med hur jag ska äta framöver… En nystart helt enkelt.

      Fjärde dygnet och nope, inte däckad. Idag känner jag mig på topp, bättre än på länge! Gårdagen var dock tung. Hungrig.

      • Rund är också en form! februari 28, 2014 den 7:53 f m #

        Men det skrev du ju två dagar efter min fråga… Haha!😉
        Ska läsa.🙂

    • Anna Granström februari 28, 2014 den 9:58 f m #

      Menade att jag skrev anledningen i just detta inlägg, det med utmaning osv, men kanske inte var tillräckligt tydlig med varför jag valde att fasta 😊

Kommentera

