Norge och Helgelandskusten.

9 Feb

I morse råkade jag se ett program på Svt om Norge: Ut på tur – upptäck Norge, och de var på Helgelandskusten. Jag blev helt frälst. Måste måste åka dit! Bilderna är lånade från nätet:

Helgeland1Helgeland2

Jag har sagt det förut, men Norge är verkligen världens vackraste land. Jag har varit där ganska många gånger, varav den bästa resan var en road trip med Martin för några år sedan. Vi hade Hellesylt som mål (ena sidan av Geirangerfjorden) där min syster jobbade på hotell, och så gjorde vi spontana stopp lite här och där. Rekommenderar verkligen att åka till fjordarna och den klassiska trollstigen etc. Här är några av de foton som jag tog då:

Norge3Norge4NorgeNorge2Norge1

 

Dags att åka till  Norge snart igen alltså…

 

7 svar to “Norge och Helgelandskusten.”

  1. Johanna februari 9, 2014 den 10:57 f m #

    Otroligt vackert! Vilka härliga bilder.

  2. Casa Annika februari 9, 2014 den 5:22 e m #

    Ja, Norge är makalöst vackert. Har roadtrippat där flera somrar med Jesús. Men herregud vad det landet tär på reskassan! Trots att man tältar och kokar på trangiakök!

  3. Villa Freja februari 10, 2014 den 6:21 f m #

    Vilken underbar natur. Jag har rest alldeles på tok för lite i Norge. Tänk ändå, att vi har ett grannland med så vacker natur. Dit behövs inga dyra flygresor. Väl värt ett besök.

  4. Stoffisen februari 10, 2014 den 8:03 e m #

    Ja men visst ser det underbart ut! Åh, jag kan tänka mig åka dit, typ igår!

    Stor kram
    Stoffe

  5. Västgötskan februari 11, 2014 den 8:10 f m #

    Wow! Häftigt! Jag såg att det var men bläddrade förbi…. Nu ångrar jag mig lite! 😉

  6. Marlene februari 14, 2014 den 10:00 f m #

    Men du kan följa med oss till Gambia först 🙂
    http://fdensammamamman.blogspot.se/2014/02/bloggresa-till-gambia.html

  7. Myrhammar februari 22, 2014 den 7:17 f m #

    Så vackra bilder från en storslagen natur! 🙂

Kommentera

