Jobbälsk.

25 Jan

jobba

Jag läste ett blogginlägg från april där jag skrev att jag längtade till jobbet. Nu har jag jobbat i snart tre månader, och … Det är riktigt nice. Jag älskar att jobba. Jag har alltid gillat att jobba, men aldrig så mycket som nu. Jag är ganska förvånad över att jag känner så, jag trodde faktiskt att jag skulle längta efter Victor som en liten gnu hela dagarna och känna att jag ville vara hemma mer. Alla sa ju att det skulle vara så (måste sluta lyssna på alla andra!).  Kanske blir det så när han börjar på förskolan efter sommaren och det omtalade LIVSPUSSLET börjar på riktigt?

Men åter till nuet: Till och med att jag tar en buss klockan 6:10 på morgonen känns inte särskilt jobbigt. Och all lästid – det tar minst 75 minuter enkel väg kollektivt och jag hinner läsa mängder. Har just läst ut en sjätte bok bara detta år (!). Jag sover mycket, mycket bättre (ja okej, fuskar: Jag sover i ett annat rum än Victor och Martin. De två delar säng, jag sover själv och många nätter sover jag ändå bara drygt fem timmar). Och plötsligt händer det: Har fått ett nytt jobb som jag verkligen ville ha. Som utredare/jurist på en myndighet. Slutar på mitt nuvarande ställe nästa fredag, börjar på nya direkt på måndagen. Känner mig grymt peppad och motiverad.

Alltså, jag vet att jag gnäller och klagar på saker i den här bloggen, det är liksom mitt sätt att ventilera, bearbeta, försöka lära mig något och gå vidare. Men generellt är allt så jädra bra. Jag älskar mitt liv. Jag har fått världens sötaste unge (ja, jag är partisk), jag har världens bästa kille (ja, jag är partisk), vi har köpt radhus, jag har fått ett jobb jag verkligen vill ha, överlevde blodproppen och är tacksam varje dag för det jag har och det som förhoppningsvis ligger framför mig.

När jag var liten var mitt mål att bli 30. Nu är jag typ 30 (33) och fy sören vad bra det känns!*

 

*Såklart är det inte perfekt, men perfektion skapar ändå inte lycka i sig. Jag vill ha tillbaka min kondition, kunna sova bättre och med mina killar, Victor har denna vecka haft över 40 grader feber och är envis som en räv, vägrar egen säng och jadajada. Detaljer i sammanhanget.

8 svar to “Jobbälsk.”

  1. Hanna Lans januari 25, 2014 den 2:18 e m #

    Åh, vilken positiv kick jag fick av ditt inlägg! Det finns verkligen så mycket bra i ens liv, det ska en inte glömma av. 🙂 Grattis till nya jobbet!

  2. Casa Annika januari 25, 2014 den 11:20 e m #

    Underbart!

  3. Annika i Colombia januari 26, 2014 den 2:26 f m #

    GRATTIS till nya jobbet, såg det på facebook också men har inte grattat ordentligt. Hipp, hipp, hurra för dig!

  4. Åsa januari 26, 2014 den 7:40 e m #

    Så himla härligt att höra 🙂
    Kanske var det brejket du behövde för att vila upp dig?
    Va himla kul med det nya jobbet 🙂 superglad för din skull.
    Kramar Åsa

  5. bubbelsblogg januari 26, 2014 den 10:18 e m #

    Vad glad jag blir för din skull, stort grattis till nya jobbet hoppas du kommer trivas som fisken!:)

    Har missat svara på din kommentar om proppar på instagram men tänkte berätta att jag fick tipset att äta minst en aspirin i veckan efter jag fått min tredje propp. Har gjort det sen dess och inte fått någon mer (peppar, peppar) så det är värt att prova!

  6. Kristina januari 28, 2014 den 8:39 f m #

    Tyckte det var BARA SKÖNT att jobba i början också. Behövde faktiskt den där pausen från mitt barn och tyckte dessutom det kändes helt lagom att ses bara några timmar om dan när hon börjat förskolan. NU först har jag kommit in i det bättre och hon blivit större och vi kan göra saker ihop på ett annat sätt. Längtar inte så mycket efter att börja jobba nu efter andra barnet utan trivs hemma med honom. Men vet att det kommer bli superkul också. Ska dock njuta ordentligt av de två sista månaderna nu!

  7. -Jenny- januari 28, 2014 den 8:49 e m #

    Tjohoo, tummen upp! Livet är fantastiskt. Kram kram

  8. Adelia februari 4, 2014 den 6:48 e m #

    Vad roligt att höra att du trivs på jobbet och att det har blivit en så stor förbättring för dig sedan jobbet du hade före och under graviditeten.

Kommentera

