Nyårslistan.

31 Dec

Same procedure as last year … (Förra årets lista finns HÄR).

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
– Ja! Köpte hus, var i Mexico och San Diego, såg fria papegojor i två olika länder, såg fria delfiner och en blåval, var på Lanzarote (åkte till och med ambulans där!) och uppe i ett flygtorn, jobbade på flygplats, hängde i en mammagrupp, hade ljusparty, var på Runmarö, var på ekomässa och barnmässa, fick bettskena och lite sånt.

IMG_4791

Vilda delfiner utanför Dana Point, LA.

Har du några nyårslöften?
– Möjligtvis att dricka mer vatten, är urusel på att dricka.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
– Jäkligt många som blev gravida iallafall, annars var förra året babyboom-året bland mina vänner.

Vilka länder besökte du?
– USA, Mexico och Spanien. Hade jag aldrig trott första året med bebis, men det känns fina firren.

IMG_4773

Käkar quesadillas i Mexico – såklart.

Vad önskar du att du gjort mindre?
– Sovit dåligt.

Bästa minnet från 2013?
– Utflykten från Dana Point med delfiner och en blåval, all god mat i USA, då vi åkte bil till Mexico, San Diego, kusinbröllopet i Hudiksvall, San Francisco, att vi köpt hus, all kärlek jag fått och känt. Då Victor började gå. Då han lärde sig pussas. Då han sa mamma. Victor Victor Victor.

IMG_4695

Martin och Victor på strandpromenad i San Diego.

 

Bästa köpet?
– Huset. Skulle potentiellt också kunna vara sämsta köpet. Svårt att veta just nu.

Vad spenderade du mest pengar på?
– Le house.

folkhemwingardh

Vi har köpt en hörna längst fram i längan. Har ingen balkong, men ett extra rum.

Antal utlästa böcker? Bäst och sämst?
– 45.
Bäst: Ett kort uppehåll på vägen från Auschwitz, I kroppen Min, Barnmorskan i East End och Eld.
Sämst: Hemligheten på Mercy Close och klassikern Mörkrets Hjärta.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
– Ja, Victor. Och Martin. Min familj.

Min familj och jag härom dagen.

Min familj och jag.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
– Enormt mycket gladare! Är lycklig. Bara lyckan över att INTE vara gravid är enorm i sig.

Favoritprogram på TV?
Dexter och Orange is the new Black.

Mest lästa blogginlägg 2013?
Om att ha en blodpropp, trots att jag skrev det 2012. Antar att blodpropp är en grej som en hel del folk googlar på.

Är det något du saknade 2013 som du vill ha år 2014?
– Så här skrev jag i förra årets Nyårslista: Utlandsresor! Mer sömn! En bra och frisk kropp. Allt det fick jag 2013 (sömnen dock endast från november och tack vare att Martin sover med Victor). 2014 vill jag resa lite till, satsa på huset, ha ett roligt jobb och att Victor ska trivas på dagis.

Vad ser du mest fram emot med år 2014?
– Flytten till radhuset. Tror jag. Att leva, helt enkelt.

GOTT NYTT ÅR!

MÅ 2014 BLI ETT SUVERÄNT BLOGGÅR!

NewYears2013

Taget idag.

2 svar to “Nyårslistan.”

  1. Annika i Colombia januari 1, 2014 den 5:12 e m #

    Gott nytt år!

  2. -Jenny- januari 2, 2014 den 5:14 e m #

    Kul lista, kanske snor den…
    Jag är görbra på att dricka vatten! Enda nackdelen är att jag blir kissnödig heeeela tiden 😆

Kommentera

