Jobbajobbajobba.

27 Dec
Vicke27dec2013

Imorse – Bamse.

Idag jobbar jag hemifrån (lunchpaus nu). Så jäkla skönt! Det är första gången sedan jag började jobba igen (snart två månader) som jag är hemma en vardag. Med tanke på att jag har minst 3 h resväg/dag är det ganska effektivt med en dag hemma.

På mitt förra jobb jobbade jag alltid hemifrån på torsdagar och det var bästa dagen. Kunde ta sovmorgon och ändå vara uppkopplad före 07. Man får en massa saker gjorda ostört och är redan hemma när man kan koppla ned = tid att gå och träna efter. Win win. Däremot gillar jag själva grejen att vara på jobbet. Ta en kopp kaffe, ha folk omkring sig … Mer än en dag i veckan hemifrån skulle bli ganska ensamt.

Med det sagt ska jag för en gångs skull unna mig denna lunchpaus jag redan påbörjat. På kontoret brukar jag alltid jobba in lunchen för att inte vara hemifrån längre än nödvändigt.

God fortsättning, vare sig ni är lediga eller icke.

5 svar to “Jobbajobbajobba.”

  1. Hanna Lans december 27, 2013 den 2:18 e m #

    Fantastiskt det där med att kunna jobba hemifrån. För som du säger, man kan gå upp väldigt sent och ändå vara uppkopplad innan andra hinner till jobbet. Tyvärr har jag ingen som helst möjlighet att jobba hemifrån just nu, men har tagit obetald semester och är ledig ända till v.2!

  2. Trillingnöten december 28, 2013 den 2:01 f m #

    Ja, det är så bra med vissa jobb där man kan jobba hemifrån. SÅnt jobb vill jag nästan ha 🙂 FAst jag gillar att jobba som lärare så jag vet inte hur det ska gå till 🙂

  3. Rund är också en form! december 28, 2013 den 9:53 f m #

    Skönt att kunna göra så. Jag önskar jag kunde. (Lite avis) 😉

  4. Stoffisen december 28, 2013 den 11:38 f m #

    Ledigledigledig
    #slutajobba #tasemester #wtf #stoffisen #joråsåatt

    😉

    Kram
    Stoffe

  5. anki december 29, 2013 den 11:38 f m #

    Känns så lyxigt att ha möjlighet att kunna välja att jobba hemifrån! 🙂

Kommentera

