Första månaden på jobbet.

29 Nov
utsiktjobbet

Utsikt från jobbet.

Nu har jag jobbat fyra veckor. Helt sjukt hur mycket fortare dessa veckor gått än veckorna hemma. Det är faktiskt som folk säger: SEMESTER att jobba jämfört med att vara föräldra”ledig”. Det beror såklart säkert på vad man har för barn och jobb (och resande kärlek), men ändå. För mig är det så. Trots tre timmar resväg per dag i hysterisk rusningstrafik och heltidsjobb på det (där jag skiter i att ta lunchrast). Märkligt hur fort det gick att ställa om. Det tog typ… en timme.

Jag gillar att jobba. Att gå hemifrån strax efter sex är inte särskilt jobbigt, faktiskt är till och med det lättare än mammaledigheten. Kanske har det att göra med att jag är friskare än innan graviditeten, I don’t know. Jag vet bara att känns bra just nu. Balans.

När jag kommer hem visar Victor mig en mängd saker. Dä, dä, dä! Han springer, går baklänges, ställer sig på tå för att släcka lampor, klappar händerna åt sig själv när han gjort något och vet vad han vill. Han vet att han kan matvägra om han inte får russin eller avokado. Att han kan vägra bada, pussas, kramas och borsta tänderna. Han vägrar egen säng och måste somna omhållen.

Men vi har också skrattattacker ihop, vi jagar varandra, vi läser sagor och Victor dansar till musik. Så länge jag bara får sova ifred i eget rum så funkar allt hur bra som helst. Han vaknar så ofta och gråter. Jag hade aldrig klarat det nu, som jag gjorde förut. Min sömn har äntligen blivit normal igen tack vare eget rum och att Martin tar nätterna.

Vi är en familj, vi tre. Mina stora kärlekar och jag.

2 svar to “Första månaden på jobbet.”

  1. Etta november 30, 2013 den 2:20 e m #

    Vad bra det låter! Jag börjar också nästan se framemot att börja jobba igen, men det är ett tag kvar. Fr o m mars jobbar jag heltid och S är hemma. Ha det bra!

  2. -Jenny- november 30, 2013 den 9:48 e m #

    Det låter inte fel. Jag ser ju alltså fram emot att börja jobba. Och jag vet att mina killar kommer att ha jättekul ihop. Sen får vi se hyr det känns när det är dags för dagis/förskola, men det går säkert fint det med.

Kommentera

