Imorgon…

3 Nov

OrkideNov2013

Börjar jag jobba. Känns så himla konstigt. Jag ser fram emot det, men är samtidigt jättenervös. Helt nytt ställe, gå från att vara med Victor jämt till väldigt väldigt lite. Det blir långa dagar (ungefär 11,5h borta hemifrån), men jag vet ju att han är i tryggt förvar hos sin pappa.

Sista helgen har varit bra. Förutom att Victor varit uppe några timmar varje natt, hostat och vaknat hela tiden, men Martin har tagit hand om allt och låtit mig sova. Egentligen skulle jag ha jobbat i fredags, men det blev ju inte så – så vi fick en långhelg tillsammans. Har hunnit städa, tvätta, handla, sova, läsa, gå på promenad, shoppat lite, haft besök av Victors mormor och varit ute på restaurang i stan med Martin, Victor och hans morfar och farmor. Jag älskar Orkidé som ligger vid Söderhallarna. Så himla god thaimat. Och prisvärd, för att vara middag. Try it!

Efter restaurangbesöket vägrade Victor vagnen och gick hela vägen till södra station. Det är nästan en kilometer tror jag, eller iallafall rätt många hundra meter. Inte blev han trött heller, det var vi som tröttnade på att han gick. Innan det gick han massor på medborgarplatsen också, och för säkerhets skull hade vi med hans lilla ap-sele som vi köpte i LA. Skitbra grej. Hemma har han apan som gossedjur, sedan kan man koppla på en liten rem och ha det som ett koppel. Han springer ju hit och dit, så det känns tryggt i stan. Igår var det dock mest upp och ner upp och ner upp och ner för trottoarkanter som gällde…

Well, nu ska Martin och jag umgås en liten stund innan jag lägger mig. Läser spännande Geim och hoppas kunna sova …

2 svar to “Imorgon…”

  1. bubbelsblogg november 4, 2013 den 7:23 f m #

    Förstår din oro, det blir en stor omställning för er alla. När jag började jobba efter mammaledigheten var det kul att träffa kollegorna och så men fy vilken separationsångest jag fick. Lycka till på nya jobbet! Kram

  2. Anki november 4, 2013 den 7:47 e m #

    Hoppas det har gått bra idag! Säkert en omställning?

Kommentera

