Det här med att börja jobba igen på fredag…

28 Okt

jord

Det finns ju ändå vissa fördelar med det.

  • Folk kanske kommer lyssna på vad man säger? Och inte sitta och äta jord ur blomkrukor och bara skratta om man säger NEJ?
  • Få dricka en kopp kaffe ifred. Äta lunch ifred. Gå på toa ifred!
  • Få läsa eftersom jag åker kommunalt, och det tar ju sin lilla tid i den här stan.
  • Få använda handväska och hängande örhängen igen. Ytliga saker jag faktiskt saknat.
  • Få ut lite mer pengar i månaden än 6700 efter skatt (OBS – tagit ut tre dagar/v. Därav summan).
  • Längta efter Victor hela dagarna och ha energi (?) att leka med honom ordentligt när jag kommer hem.
  • Få sovmorgon till klockan sex!
  • Victor kommer spendera kommande tio månader med världens bästa pappa.
5 svar to “Det här med att börja jobba igen på fredag…”

  1. -Jenny- oktober 28, 2013 den 11:36 f m #

    Lite så tänker jag också.
    Få ”egentid” fastän jag jobbar.
    Inte behöva passa på någon annan hela tiden.
    Få ha vuxna samtal om annat än mat, sömn och bajs. (Okej, det har jag nu också. Men det blir ju mer av den varan när man börjar jobba….)
    Få komma hem och ägna mig åt Jack tills han går och lägger sig.
    Få göra mig i ordning varje dag. Sminka mig, ha halsband ibland och mer klänning. (Som är opraktiskt när man krälar på golvet hela tiden.)
    Och det bästa är ju att jag vet attack har det bra med sin pappa.

    • Anna Granström oktober 29, 2013 den 6:19 f m #

      Precis! Känns så tryggt att de är hemma med pappan. Vill inte tänka på livspusslet som börjar sen med dagis å grejer.

  2. Villa Freja oktober 30, 2013 den 8:50 f m #

    Det kommer att vara en omställning men tänk ändå så många fantastiska saker båda sidorna förmedlar. Lycka till. Kram.

  3. Åsa oktober 30, 2013 den 12:17 e m #

    Åh! Låter ljuvligt 🙂
    Önskar dig all lycka till ❤
    Kramar Åsa

  4. Stoffisen oktober 30, 2013 den 7:31 e m #

    Haha! Vilken underbar beskrivning.
    Du fick mycket (!) sagt med några punkter hur mammalivet är 😀

    Kram
    Stoffe

Kommentera

