Svensk höst.

14 Okt

autumn2013

Alltså svensk höst, så vacker! Jag älskar hösten, förutom att det betyder att det snart blir vinter. För en person med kronisk D-vitaminbrist, även under sommaren, är det lite panikkänslor på den. Men iallafall. Så vackert att hjärtat snörper ihop sig en aning.

Bästa löpningen är även på hösten. Frisk luft, löv som singlar ned från träden och myggorna är borta. Härom dagen slog jag säsongsbästa på 5 km. 27:59. Kommer nog aldrig ner på 25 min igen, men jag är nöjd ändå. Jag kan springa! Kroppen fortsätter att vara min vän.

autumn20131

8 svar to “Svensk höst.”

  1. Annika i Sevilla oktober 14, 2013 den 9:35 f m #

    Hösten är det bästa som finns. Jäkligt dumt då att jag skulle bosätta mig på en plats där den årstiden inte existerar.

  2. Jeannaz oktober 14, 2013 den 1:46 e m #

    Svensk höst är underbart! Fast jag har ju några månader med sommar att se fram emot nu så jag ska inte klaga.

  3. -Jenny- oktober 14, 2013 den 1:54 e m #

    Aj löööv hösten. Allt är så vackert och när solen skiner är det mjukare och behagligare ljus än annars. Och luften är aldrig så frisk som nu. Ahhhh….

  4. Freedomtravel oktober 14, 2013 den 2:33 e m #

    Som om himlen brinner. Såå vackert! Håller med om att hösten är vacker. I år aningens oro för kommande kyla, men lite spännande är det ju också 😉

  5. Anneli oktober 14, 2013 den 9:49 e m #

    Det är verkligen en helt fantastisk höst i år. Må vintern lysa med sin frånvaro.

  6. Anki oktober 15, 2013 den 10:25 f m #

    Håller med om det fina med hösten! Och duktigt jobbat med löpningen!

  7. Trillingnöten oktober 15, 2013 den 7:25 e m #

    Jodu, saknar svensk höst så det förslår…även om den här är ganska härlig den med…lite sent med höstlöven bara, men värmen är skön!

  8. Åsa oktober 16, 2013 den 8:59 f m #

    Jaa, det är vackert 🙂 å det är vackert när kroppen vill som man själv vill ❤
    Kram på dig!

Kommentera

