Barnmässan. Och godis som vitaminer – vill du testa?

5 Okt

Igår var jag på UnderBARA BARN-mässan med några från internetmammagruppen. Kul grej, men jäkligt stressigt och smått kaotiskt. Fullt med barnvagnar, hysteriska köer och rätt trångt. Kom iallafall hem med en del bra saker. Bäst är lektältet som blev en riktig hit hos Victor. 100 spänn! (Och 100% o-ekologiskt, så det får jag väl förvisso skämmas för).

Barnmassan20132

Av alla gratisgrejer och det jag köpte är jag på andra plats mest nöjd med dessa ekologiska tossor från Little Minds. Så himla söta! Mässpris var 100 kr och på nätet kostar de 199 kr. Finns i olika färger och storlekar. Victor fick i 22/23 så vi får väl se hur länge de passar (med tanke på att han har stora fötter redan nu) …

Barnmassan20131

En grej jag var lite skeptisk emot är dessa vitaminer från KidsZoo som finns i godisform (rek. från 1 år). Efter ett långt samtal och noga studerande av innehållet är jag faktiskt inte lika skeptisk längre. De smakar dessutom riktigt gott. Nu ger jag inget socker till Victor, men de är ju bättre än godis iallafall och kommer slinka ned både i mig och Martin.

Enligt hemsidan: Alla produkter innehåller bara naturliga aromer och färger från frukt och grönsaker. Innehåller inte några konstgjorda sötningsmedel. De finns i fyra olika sorter, och jag fick med mig en burk hem med kalk och D-vitamin. Jag har även ett par prover på fiskolja, där en ”tablett” innehåller 90mg fiskolja (varav 25mg omega-3). Om du lämnar en kommentar med din e-mail i detta inlägg så skickar jag hem proverna till dig! (Obs, endast inom Sverige och får jag flera kommentarer lottar jag ut en som får proverna).

Barnmassan2013

 

Lång dag, och Victor somnade redan vid 20:00. Förvisso en miljon uppvaknanden, men ändå. Man får vara glad för det lilla.

 

9 svar to “Barnmässan. Och godis som vitaminer – vill du testa?”

  1. Trillingnöten oktober 5, 2013 den 2:40 e m #

    Älskar tältet! Vilket fynd alltså!! Och de där vitaminerna. Bra att det bara är naturliga ämnen från frukt och grönsaker!!! Toppen!

  2. Hanna Lans oktober 5, 2013 den 4:21 e m #

    Jag rekommenderar alltid alla småbarnsföräldrar att spara stora kartonger. Typ sådana som en dammsugare kommer i, eller ett kylskåp, TV etc. Småbarn ä-l-s-k-a-r att leka med sådana! Är den tillräckligt stor kan man skära ut dörr och fönster och så har de sitt eget ekologiska boende mitt i hemmet. De brukar kunna pyssla med sådana kartonger i timmar, dagar, veckor. En förälders bästa vän. 🙂

  3. Stoffisen oktober 6, 2013 den 8:52 f m #

    Wow!! Fasiken vad bra!
    Tältet är ju super och tar ju ingen plats när det ska väck..

    Kram
    Stoffe

  4. Åsa oktober 6, 2013 den 4:31 e m #

    Åh va häftigt 🙂 Varför ska du skämmas? Fattande inte 🙂
    Puss på dig! Å du är en så jäkla bra mamma, vet du det? 🙂

  5. Helena oktober 7, 2013 den 1:26 f m #

    Måste läsa innehållsförteckningen på dessa. Låter intressant!

  6. Villa Freja oktober 7, 2013 den 7:08 f m #

    Vilka underbara tossor! Så himla söta.
    Jo, men jo, nu fick du mig att bli intresserad och nyfiken på de där fiskoljetabletterna. Jag tar själv vuxentabletter med fiskolja. Fisk som är så gott, ändå äter vi det på tok för sällan.

  7. Fröken A oktober 7, 2013 den 7:32 f m #

    Jag har aldrig tänkt på att man ska/kan ge barnen vitaminer. Men det kanske inte är så dumt… Du har så bra koll på det mesta så om du tycker att de känns ok så vågar jag prova till barnen. Tyvärr äter vi för lite fisk här hemma då sambon är allergisk. Och godis får de aldrig! Känns som om tabletterna är ett bra alternativ 🙂

    • annagranstrom oktober 7, 2013 den 8:30 f m #

      Vi ger ju D-vitamin till barnen, eller hur…? Jag skulle dock aldrig ge dessa till en ettåring eftersom de smakar som godis och innehåller socker. Däremot skulle jag lätt kunna ge dem istället för vanligt godis när han blir äldre och äter godis. De är goda för vuxna också!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Året som gått … | Anna Granström - november 3, 2013

    […] har varit på möbelmässan, barnmässan och ekomässan. Och ett dygns spa med två bra tjejkompisar (dvs en natt utan Victor), Bokrelease, […]

Kommentera

