Nostalgidag.

1 Okt
Hammarby20131001

Med syrran i Hammarbyhöjden.

Jag träffade syrran och hennes kille Svante i Hammarbyhöjden idag och gick runt i gamla hoodsen. Victor var glad hela dagen och klagade inte i vagnen. Han sov dessutom 75 minuter (allt han sov på hela dagen, men han har övergått till att bara sova en gång så jag antar att det är bra för att vara han, även om han nu kl.21 är vaken än).

Hammarby201310011

Käkade på Wook 88 som förvisso inte fanns när jag var liten, men gott, prisvärt och sjukt trevlig personal. Ät där om ni är i hammarbyhöjdens centrum!

Käka lunch ute gick ju oxå fina firren. Antagligen för att ungen fick sån enorm uppmärksamhet av oss alla. Han förstår ju nu, svarar och pekar på saker, så allt blir bara lättare.

Hammarby201310012

I Björkhagens skola. Observera vildsvinet – hade glömt bort det tills jag såg det igen idag. Minns en gång när vi inte fick gå ut från fritids för att vildsvin sprang runt i skogen bakom …

På de 15 kilometer jag gick idag var vi bland annat in till Björkhagens skola där både syrran och jag gick i nio år. Alltså, det luktade till och med likadant. Allt var typ likadant, förutom lite mer fixat. Jag fick så sjukt många minnen. Herregud.

Och så gick vi till Söderbysjön och vidare till Kärrtorp. Minnena bara forsade och allt kändes så hemma trots att det var typ 15 år sedan jag gick på vissa ställen senast. Förbi dagiset, gamla tunnelbanan, olika lägenheter där vi bott …

Ja, en riktig nostalgidag skulle man kunna säga. Var hemma efter 19:30 och Victor gnällde inte en enda gång förrän strax innan vi kom hem. Very bra dag.

8 svar to “Nostalgidag.”

  1. Åsa oktober 2, 2013 den 2:09 e m #

    Åååh så himla mysigt det där lät 🙂
    det är sååå roligt att gå på gamla ställen 🙂 Det doftar verkligen likadant..jag har känt lika de få ggr jag vart hemma på ön 🙂
    Kramar Åsa

  2. Stoffisen oktober 2, 2013 den 4:48 e m #

    Det där låter som en dag i min smak.
    Låter helt underbart!!!

    Kram
    Stoffe

  3. Desirée oktober 3, 2013 den 8:23 f m #

    Tittar in till dig – börjat blogga så smått igen 🙂

  4. Trillingnöten oktober 3, 2013 den 2:15 e m #

    När dottern var Victors ålder sov hon också bara en gång om dagen och BARA om vi gick ut på promenad! Efter ytterligare sex månader så var det inga sovstunder. Men så sov hon mycket bra på natten (typ 19.00-07 eller 08…

  5. Anki oktober 4, 2013 den 9:42 f m #

    Vill bara till Stockholm då jag ser dina bilder, ser ut att ha varit en supermysig dag.

    PS.Angående kommentaren i min blogg om bekvämlighetszoner å det, tycker DU är grym! Du ligger minsann på obekväma zoner med sömnbrist etc. Småbarnstiden alltså, här snackar vi äventyr på riktigt! 🙂 KRAM!

  6. Min plats i solen oktober 4, 2013 den 8:03 e m #

    Vad kul med en nostalgidag och visst är det förunderligt hur minnen med ens bara väller över en när man står där i sina gamla kvarter. Att kropp och sinnen minns så mycket.

    Kram på dig

  7. Joanna oktober 5, 2013 den 9:20 f m #

    Boktips!
    Jag har precis börjat läsa Den stulna romanen av Nawal el Saadawi och kom att tänka på dig, som boktips. Skulle vara kul o läsa vad du tyckte om den 🙂
    Ha det bra

  8. Christel oktober 5, 2013 den 6:33 e m #

    Vilken nostalgitripp. Den bilden längst upp, på dig och din syster, så väldigt fin den var. Äkta, på något sätt. Genuin. Väldigt, väldigt bra bild!

Kommentera

