För ett år sedan.

3 Sep

Skrev jag så här i bloggen 3 september 2012:

Hörni, today is the day! Alltså när apparna (ja, livet kretsar väl kring Iphonen?) säger 0 DAGAR KVAR till beräknad Skorpa. Men ingen Skorpa behagar komma, vilket såklart inte är det minsta förvånande. Varför skulle jag inte behöva gå över tiden, jag som mår illa varje dag och har haft en asjobbig graviditet? Lite som grädde på moset, så där. Men visst, jag överlever, och det är ju bara bra för barnet att ha lite extra hull vid födseln. Har jag hört.

… Och just nu känns det precis så som jag har läst att det kan kännas. Att han aldrig, aldrig kommer komma ut. Att jag kommer vara gravid för evigt. Totalt ologiskt när jag rent intellektuellt vet att allt har ett bäst-före-datum.

Eller som min kille sa igår -Det enda som skulle stödja din tes är om du skulle bli dödad med ett spett eller något, alltså rakt igenom magen så att du begravs med barnet kvar i dig. Då skulle han ju kanske inte komma ut.

Jo, det har han ju ganska rätt i.

—————————————————————————————————————

Det gick några dagar till innan han behagade komma ut efter 25 timmar värkarbete, men det är en annan historia.

2 svar to “För ett år sedan.”

  1. petchie september 3, 2013 den 4:27 e m #

    Japp, så känns det och samtidigt som jag vill att lillasyster ska komma ut så tänker jag ‘shit, jag måste FÖDA ut henne – vill inte!’. Totalt ologiskt! Var på kontroll idag, det gjordes ytterligare en hinnsvepning… Nu kontroll varannan dag och om en vecka sätts jag igång om inget har hänt.

  2. Villa Freja september 4, 2013 den 5:02 f m #

    Iiih, den där dödahistorian lät hemsk. Sån tur han kom ut tillslut, Skorpan.

Kommentera

