Resan i bilder.

8 Aug

Så skönt att vara hemma, trots jetlag (nio timmar tidsskillnad), Martin förkyld och det spöregnar. Vi har haft det grymt bra och hunnit med mycket på kvällar och helger då Martin inte jobbat. Vi bodde på Embassy Suites i Brea utanför Fullerton i Los Angeles i två veckor, och hann med centrala Los Angeles, Beverly Hills, Santa Monica och sånt, två turer till San Diego och en dag i Mexico (!), en delfin- och valsafari, utflykt upp i bergen, utflykter till outlets för shopping, jobbfest på Disneyland och en massa middagar ute, både själva och med Martins kollegor. Efter två veckor bilade vi till San Francisco och bodde hos min ena kusin och hängde med släktingar, gjorde utflykter upp i bergen och runt staden. Har jag sagt det förut? – Jag ÄLSKAR USA och särskilt Kalifornien.

Här kommer ett axplock oredigerade bilder.

IMG_4648

San Diego vid Jolla Cove.

IMG_4661

Ett gäng pelikaner i San Diego vid Jolla Cove.
IMG_4679

Mission Beach, San Diego.

IMG_4744

Bear Lake i San Bernardino National Park i Los Angeles. Var typ 35 grader när vi började, 15 grader ett par tusen meter upp.

IMG_4723

En biltur till Mexico och jag var nervös inför resan efter allt man sett på film, hört i låtar osv. Murarna var höga men det tog bara en timmes kö för att komma tillbaka till USA igen, genom staden Tecate.

IMG_4773

Käkade quesadillas, burritos och drack margarita vid stranden i Rosarito, Mexico.

IMG_4860

Delfin- och valsafari vid Dana Point, Los Angeles. Victor (som sitter i bärselen på bilden) skrattade när han såg allt. Vi åkte ut kanske 10 miles från kusten. Här hamnade vi mitt i ett delfin-stim.

IMG_4968

Att se vilda delfiner har varit en dröm länge. Nu fattas bara att simma med dem också …

IMG_4937

Ser ni den gråa köttklumpen där ute? Det är en BLÅVAL! Fick tyvärr inte så bra bilder av den, men grymt coolt att se en IRL och såpass nära som kanske 20 meter från båten.

IMG_4992

Sjölejon vid Dana Point.

IMG_5006

San Francisco! Utsikt från kusinens lägenhet – ser ni den vilda papegojan i trädet?

IMG_5009

Telegraph Hill.

IMG_5022

Telegraph Hill.

IMG_5039

Gjorde en utflykt i Marin Headlands, här Hawk Hill.

IMG_5041

Det här med att jag alltid befinner mig på höga höjder trots höjdskräckt…? Marin Headlands.

IMG_5044

Utsikten var dock värt det!

IMG_5076

Golden Gate, min käre gamle vän. Vi möttes för tredje gången och hoppas det blir fler gånger!

15 svar to “Resan i bilder.”

  1. Hanna Lans augusti 8, 2013 den 5:49 e m #

    Ja, det är verkligen fantastiskt vackert i Kalifornien! Perfekt väder också. 🙂

    • Anna Granström augusti 8, 2013 den 7:42 e m #

      Perfekt väder vettesjutton. I San Francisco var det 13 grader, iskalla vindar och mulet konstant… Hade halsduk! Det pendlade mellan 18-35 grader annars, oftast faktiskt runt 20 – DET var najs. Men så hörde man om sommar hemma, med fantastiskt väder…

  2. Etta augusti 8, 2013 den 7:00 e m #

    Åå, vilka härliga bilder! Kul att ni haft det bra. Känner mej en aning avundsjuk 😉

    • Anna Granström augusti 8, 2013 den 7:43 e m #

      USA är great! Jag var dock avis på folk som var hemma i härliga sommarvädret…

  3. -Jenny- augusti 8, 2013 den 7:34 e m #

    Fina bilder!!!
    Vill också åka till västra USA. Någon gång…

    • Anna Granström augusti 8, 2013 den 7:43 e m #

      Do it! Varit där tre gånger nu, får se när det blir av igen… Vi vill till Hawaii, så då lär man ju göra stopp i LA igen!

  4. Anki augusti 9, 2013 den 3:55 f m #

    Det ser alldeles underbart ut, och vad mycket roligt ni har gjort. Kalifornien är det ställe som lockar mej allra mest med USA! Fina bilder.

  5. Villa Freja augusti 9, 2013 den 4:43 f m #

    Jag har ju följt dig på insta, vilken härlig resa. Det är min dröm att en gång få se USA.

  6. Trillingnöten augusti 9, 2013 den 12:19 e m #

    Det var härligt att få följa med er på Instagram! 🙂 Måste åka till Kalifornien nån gång tror jag! ps. JA! VISST är t o m blöjorna i USA könsuppdelade! Helt galet. Maken ville inte riktigt tro det när jag sa det…Men SÅ är det!

  7. Nilla augusti 10, 2013 den 7:25 f m #

    Fantastiska bilder! Jag är mållös.

    Du måste vara suverän på att fånga rätt ögonblick, för det kan väl inte vara slumpens verk, tänker jag.

  8. stoffisen augusti 10, 2013 den 10:53 f m #

    Helt underbara bilder Anna! Ni har verkligen lyckats att fånga resan i känsla.
    Jag har inte sett alla, men några då jag slaviskt följt dig på Instagram 🙂

    Btw; Välkommen hem ❤

    Kram
    Stoffe

  9. Emma augusti 15, 2013 den 9:27 f m #

    Ååhhh, vilka fantastiska bilder! Verkar som om ni har haft en underbar resa! Jag vill jag med! 🙂

    Hoppas att det löser sig med jetlagen snart!
    Kram!

  10. annajohanna augusti 18, 2013 den 5:14 e m #

    Åh vad härliga bilder! Förstår att ni hade det fint!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Ett år. | Anna Granström - september 8, 2013

    […] till Lanzarote (där jag bland annat fick åka ambulans), en helg till Hudiksvall på bröllop, till USA (Los Angeles, San Diego, San Francisco) och Mexico där Victor såg både fria delfiner, en […]

  2. Året som gått … | Anna Granström - november 3, 2013

    […] åkte också till USA i 2,5 vecka eftersom Martin skulle på kurs där. Bodde på Hilton i Fullerton utanför LA och hann med […]

Kommentera

