Dagens tre WOW och lite till.

3 Jul

Jag3juli2013

 

  • Martin kom äntligen hem från sin jobbresa! Han har varit på resande fot 75 % sedan 1/6. Och den veckan han var hemma jobbade han ju som vanligt.
  • Jag har haft VANLIGA jeans för första gången sedan typ februari 2012. Detta är jag extra glad för eftersom alla mina gravidbyxor har gått sönder, och det känns så b att behöva uppdatera garderoben med gravidbyxor nästan tio månader efter att Victor föddes. Förvisso kommer jag än så länge bara i mina tjockisjeans, men jag är glad!
  • Uppföljning med min husläkare, och min D-vitaminbrist har minskat! ÄNTLIGEN, efter flera år. Det är graviditeten som fixat till det, faktiskt. Jag har nu 48 i värde (referensvärde är förvisso 75-250, men med tanke på att jag hade 14 förut …). Mina symptom jag hade förut är borta och jag mår bättre än på flera år. Vanlig trötthet går inte att jämföra med den trötthet som stor D-vitaminbrist innebär. Och all annan skit … Som att tappa mer än hälften av allt hår, muskelförtvining, huvudvärk, allmän bakiskänsla osv. Jag fortsätter äta mina receptbelagda piller dock, dubbel dos.

Annat kul är att ena syrran var här lördag till tisdag, och vi hittade på en massa sköj. Victor har sovit helt okej dessa veckor (som vanligt sover vi sked), solen har skinit och jag känner mig allmänt lycklig.

Nu sitter Lillvicke och skriker rakt ut, så jag antar att det är dags att avrunda …

5 svar to “Dagens tre WOW och lite till.”

  1. Anneli juli 4, 2013 den 12:31 f m #

    Det låter härligt på alla sätt!

  2. Husfrun juli 4, 2013 den 5:44 f m #

    Många bra saker. Härligt!

  3. Åsa juli 4, 2013 den 8:53 f m #

    Åh stort grattis! Bva härligt att höra 🙂
    Kramar på dig!

  4. -Jenny- juli 4, 2013 den 11:45 f m #

    På a svarar jag gött, på b säger jag grattis och på c blir det ett jippie ;-).

  5. Jojjo juli 5, 2013 den 9:23 f m #

    Härligt, skönt att du fått bukt med d-vitaminbristen!

Kommentera

