Egentid och sånt.

25 Maj

thaiorkide

Egentid är ju ett av alla tusentals nya tjusiga begrepp som används flitigt när man har fått barn. Egentid består för det mesta av att plocka ur diskmaskinen, laga mat, vika tvätt, handla och möjligtvis träna ett par gånger i veckan. Men ibland blir egentiden en stor ovärderlig, social guldklimp.

Som i förrgår: Första gången ute på restaurang (Orkidé) med kompisar sedan Skorpan föddes. Värsta grejen! Att äta mat ifred, njuta av tuggorna, kunna helhjärtat verkligen lyssna på vad andra säger … Oslagbart. Vi tjattrade på i 180 i några timmar, och min mat var supergod. Kompisarna råkade få in en hel friterad fisk var, vilket tydligen var lite av en chock, men den slank visst ned den också.

Det bästa är att jag ska göra om det redan nästa vecka.

10 svar to “Egentid och sånt.”

  1. Husfrun maj 25, 2013 den 10:53 f m #

    Å, guldstunderna som man bara måste få ha ibland. Härligt.

  2. Trillingnoten maj 25, 2013 den 12:18 e m #

    Det ar ovarderligt att ibland fa komma ut och bara vara sig sjalv och inte mamma 🙂

  3. Annika maj 25, 2013 den 5:57 e m #

    Härligt! Och kul att du ska iväg igen! Vi som har hur mycket egentid som helst uppskattar den nog inte som en småbarnsförälder.

  4. stoffisen maj 26, 2013 den 9:41 f m #

    Oj vad glad jag blev av detta inlägg!
    Du är SÅ värd all egentid. Nu får du leva på detta ett tag ❤

    Kram
    Stoffe

  5. Åsa maj 26, 2013 den 5:52 e m #

    Å så mysigt 🙂 se till att varva med det, då tror jag man blir en gladare och lyckligare mamma 🙂 Å med det menar jag inte att du är en olycklig mamma 🙂
    Kramar på dig

  6. jenny i maine maj 27, 2013 den 3:01 f m #

    Jag vet PRECIS vad du pratar om! Stämmer verkligen det här med egentid. Ordet har fått en ny betydelse sedan man fått barn.

  7. -Jenny- maj 29, 2013 den 1:15 e m #

    Egentid använde vi redan innan Jack kom. När vi var på föräldrautbildningen fick vi en lapp med typ femtio ord och så skulle vi välja ut tre som var viktigast för oss. Både jag och R valde egentid och ärlighet utan att veta att vi valt samma.. Kommer inte ihåg våra tredje ord. För mig är egentid hur som helst superviktigt. Både då och nu.
    Tvätta, diska och plocka hemma räknar inte jag. För mig är egentid att träna, ligga på altanen utan att behöva kolla J eftersom R gör det, gå i affärer, läsa osv. Och träffa kompisar utan J. Har fortfarande egentid, men i mindre och kortare doser än förr.

  8. Bubbel maj 29, 2013 den 2:52 e m #

    Så bra att du har det tänket – man får ju inte glömma att man har ett eget jag bara för att man fått barn! 🙂

  9. Etta maj 30, 2013 den 8:03 e m #

    Man uppskattar verkligen de där stunderna nuförtiden 🙂

  10. Annika i Colombia juni 3, 2013 den 2:37 f m #

    Åh, de stunderna är guld!

Kommentera

