Det bästa med stan är att åka därifrån.

20 Maj

Lordag11maj2013Förra helgen skulle den här mesmamman åka hela vägen till Alvik för att träffa sina kompisar som bor på Öland, men som nu var här på besök. Herregud vilka utmaningar! Bland annat trasig hiss, en vargliknande hund som blockerade en annan hiss, människor som typ ramlade in i vagnen på fullsatt tunnelbana, pendeltåg, tunnelbana, rulltrappor, tvärbana. Hela stan är en utmaning i sig numer. Jättekul att träffa kompisarna, men herregud vad jag njöt av att åka därifrån. Folktomt. Lediga parkbänkar i solen. Träd. Natur. Var matt i hela kroppen. Vaknade inte ens på natten när Victor kom och la sig på min arm två gånger (vaknade först när armen hade somnat).

Stockholm och jag har gjort slut. Det var ganska länge sedan, men kärleken är verkligen över.

8 svar to “Det bästa med stan är att åka därifrån.”

  1. Åsa maj 20, 2013 den 7:50 f m #

    *skratt* älskar dina små berättelser 😉
    Kramar på dig!

  2. stoffisen maj 20, 2013 den 9:36 f m #

    Åhh vilka underbara bilder.
    Du är så vacker -<3

    Kram
    Stoffe

  3. Annika maj 20, 2013 den 9:50 f m #

    Just det, det bästa är att åka därifrån.

    • Annika maj 20, 2013 den 9:51 f m #

      Med andra ord är det skitjobbigt när man bor i en stad:)

  4. Trillingnöten maj 20, 2013 den 11:58 e m #

    Visst bjuder storstan på en hel del utmaningar! Det märker jag nu när jag pendlar så mycket. Rusningstrafik är inte att leka med…skulle vara skönt att bara kunna sitta och ta det lugnt nån gång…men armbågas och svettas tillsammans. Nä, inte min grej!

  5. bubbelsblogg maj 21, 2013 den 5:40 f m #

    Oj vilket äventyr – men igår var ju stan extra rörig också med både hockeyfirande och fotbollsmatch!;)

    • Anna Granström maj 21, 2013 den 7:53 f m #

      Jovisst, men det var helgen innan jag var där… Utan jippo.

  6. Jojjo maj 21, 2013 den 9:46 f m #

    Haha jag förstår dig verkligen… var i Göteborg i helgen och alltså, alla människor! Så himla skönt att komma hem igen.

Kommentera

