Kuriosa från ett spanskt sjukhus.

18 Maj

Jag blev behandlad som en drottning på kliniken på Lanzarote i april, men jag måste ta upp några tragikomiska grejer som hände.

De var tre sjuksköterskor som tog hand om mig samtidigt. Den manliga var grymt fumlig. Först klippte han sönder sin handske och trasslade in sig i kirurgtejpen som han skulle tejpa fast mitt dropp med. Alltså rejält trassel som de andra fick komma och hjälpa till med.

Efter det råkade de på något sätt spilla ut ett av mina blodprov. Tydligen hade jag så mörkt blod (mycket järn, påstods det) att det färgade av sig överallt och de fick inte bort det.

Och sen, då spillde de ut mitt urinprov över skrivbordet! Alltså herregud. Jag skämdes både för deras och min egen skull.

Som tur var hade den manliga skötaren humor, så när jag mådde bättre kunde jag skämta med honom om det hela, men ändå …

3 svar to “Kuriosa från ett spanskt sjukhus.”

  1. petchie maj 20, 2013 den 3:20 e m #

    Ha ha, jag kunde inte låta bli att fnissa, hur kunde de vara SÅ klumpiga?? kanske det var din puertoricanska accent som förvirrade dem, ha ha 😀

  2. Annika i Colombia maj 22, 2013 den 11:55 e m #

    Men alltså! Vilka klåpare!

  3. Etta maj 30, 2013 den 8:01 e m #

    Hahaha! Jag har gjort något liknande när jag jobbade och hade en student med mej, och skulle visa mina färdigheter. Mistänker att jag inte gjorde ett så seriöst intryck, varken på henne eller patienterna.

Kommentera

