Inte våldtäkt.

15 Maj

För visst är det bara omdömeslöst att stoppa in en vinflaska mellan benen på en tjej. En som håller fast, en som för in, en som filmar. Att hon kniper ihop benen kan uppfattas som blygsel eller inledande tvekan. Och vadå, de slutade ju när hon började blöda. Såklart det inte är våldtäkt, absolut inte.

Om det här inte är våldtäkt, vad är då våldtäkt?

Återigen: Vad är det för jävla samhälle man bor i? Kvinnor är inte värda ett skit tydligen. Jag hoppas att hela Sverige gör uppror mot den här domen.

9 svar to “Inte våldtäkt.”

  1. Jenny maj 15, 2013 den 4:21 e m #

    När jag läste den lilla artikeln på aftonbladet och expressen kände jag en sådan hopplöshet. Vad FAN alltså?! HUR kan inte det där vara våldtäkt? HUR kan förövarna gå fria? Stackars offer som inte bara blev våldtagen, sedan fått gå igenom traumat i rätten och nu bli sviken på det här sättet!!

    • Anna Granström maj 15, 2013 den 6:26 e m #

      Exakt, det är så vidrigt att jag suttit och gråtit.

  2. Hanna Lans maj 15, 2013 den 5:35 e m #

    Ja, den där formuleringen med ”inledande tvekan” är onekligen skrämmande. Snacka om att försvarsadvokater kommer använda den här domen som referens framöver! Vad i hela helvete är det som är på väg att hända i Sverige?? Våld har brukats, flaska har med tvång förts in i någons vagina. HUR kan inte rekvisiten för våldtäkt vara uppfyllda??? Ok, bevisföring är svårt, men en friande dom? DET borde väl ändåv ara uppenbart att det hela har hänt? Visa mig den kvinna som frivilligt låter en flaska köras upp i henne och jag ska visa dig en kvinna som behöver lite psykologhjälp. ”Inledande tvekan” och ”blygsel” my ass.

    • Hanna Lans maj 15, 2013 den 5:35 e m #

      Olycklig formulering av mig där på slutet. Kan ju misstolkas i Sverige idag som att jag håller med våldäktsmännen eller nå’t.

      • Anna Granström maj 15, 2013 den 6:26 e m #

        Jag håller helt med dig, så jävla skrämmande! Ska det här bli prejudikat nu? Vi MÅSTE göra uppror. Undrar vad de som firade skulle känna om de fick en flaska uppkörd i sig? ”Men vadå, vi slutade ju när ni började blöda”. De som har dömt är omdömeslösa, de som utförde brottet vidriga.

  3. Åsa maj 16, 2013 den 7:39 f m #

    Fiii faen känner jag…äckel över vissa män, jag skulle vilja kastrara dem med en trubbig kniv, långsamt och länge…eller ännu bättre, dra in en flaska i anus!! Usch vilken avsky jag känner för dessa människor!

    Å du, det är klart jag är lycklig för din skull 🙂 skulle aldrig missunna någon lyckan över en fin liten bebis, även om vi aldrig kan få egna ❤
    Puss å kram på dig fining!

  4. Etta maj 16, 2013 den 5:51 e m #

    Fy fan.

  5. Jo maj 16, 2013 den 9:25 e m #

    Finner inga ord…VIDRIGT!Ffinn

  6. jenny i maine maj 27, 2013 den 3:08 f m #

    Att jag missat detta (måste hålla mig mer uppdaterd på svenska nyheter)! Alltså, jag mår illa! Vad sänder detta ut för signaler till andra kvinnor/flickor som råkar ut för liknande saker?! Är det någon id’e över huvudtaget att anmäla övergrepp… 

Kommentera

