Lanzarote i bilder.

30 Apr

Veckan på Lanzarote var bättre än förväntat. Det var 30 grader och inte ett moln på hela tiden, Victor sov bättre än vad han någonsin gjort (blev kanske väckt fem gånger per natt bara och han sov typ tre timmar totalt på dagen), utsikten var superb, hotellet barnvänligt och Victor älskade att bada i poolen i sin lilla special-badring. Vi hyrde bil en dag och åkte runt hela ön. Dock blev Victor magsjuk samma dag, vilket höll i sig i 1,5 dagar.

Martin och jag turades om vid poolen och jag hann läsa ut en hel bok, få lite färg och dricka champagne varje dag (ok, lite väl för en som typ aldrig dricker, men det ingick i priset …). Flygresan gick också bra: Sex timmar och Victor sov totalt 10 minuter och behövde ny blöja fem gånger. Bland annat kissade han ner Martin två gånger. Flera kom fram under veckan och berömde Victor för att han varit glad under hela flygresan samt alltid var glad i restaurangen. Miljöombyte som gjorde susen, alltså.

På morgonen då vi skulle åka hem blev jag magsjuk. En läkare kom och gav mig medicin för att jag skulle kunna flyga, men den hjälpte inte. Efter ett andra besök ordinerade han sjukhusvistelse och att jag skulle bli hämtad med ambulans (!). Det hela kändes väldigt dramatiskt och lite konstigt. Magsjuka i Sverige lyfter väl en läkare knappt ett finger för, men här var det andra bullar. Jag fick dropp pga uttorkning, mängder med undersökningar och konstant tillsyn. Vi stannade på sjukhuset över natten, och sedan fick vi åka tillbaka till hotellet ett dygn i väntan på ny hemresa. Försäkringen täckte allt, vilket var tur. Hemresan tog typ 15 timmar med byte i Tyskland, men Victor var glad och jag kräktes inte, så allt kommer väl bli ett tragikomiskt minne om ett tag.

IMG_4043

Läste ut hela Eld! Grymt bra bok.

IMG_4092

Utsikten från hotellrummet …

IMG_4389

Sista kvällen blåste det rejält. Martin sa att jag såg ut som en golvmopp i håret. Det ligger nog något i det …

IMG_4039

Locals som badar …

IMG_3924

Fria papegojor på området!

IMG_4198

En strand vi passerade på vår roadtrip.

IMG_4142

Jameos del agua: En sjö i en vulkangrotta med en krabbart som bara finns där i hela världen. Solen lyste in genom ”taket” och var grymt vackert.

IMG_4184

Jameos del agua.

IMG_4194

På vulkanmuseumet i Jameos del agua …

IMG_4239

Vid nationalparken Timanfaya. Vulkanlandskap.

IMG_4275

Los hervideros.

IMG_3939

Hänglåskärlek i Puerto del carmen.

IMG_3868

Victor var nyfiken på allt.

IMG_3987

Skrattade högt i poolen!

IMG_3763

Min FAMILJ!

13 svar to “Lanzarote i bilder.”

  1. Limp april 30, 2013 den 8:41 f m #

    Larvigt tjusiga bilder!

  2. Åsa april 30, 2013 den 8:49 f m #

    Åhh så härligt ni har haft det 🙂 just den bilden som han sa golvmopp om, tycker jag var så vacker 🙂
    Kram på dig!

  3. Jojjo april 30, 2013 den 10:05 f m #

    Låter som en lagom rolig resa… men ser underbart ut på bilderna iaf! Jobbigt med hemresan…

  4. sofiainengland april 30, 2013 den 1:36 e m #

    Åh vilken fin resa ni verkar ha haft och vilka fina foton! Synd bara med magsjukan, tur att du fick hjälp i alla fall.

  5. -Jenny- april 30, 2013 den 2:17 e m #

    Verkar som om att resa med bebis fick godkänt, kul!!! Fina bilder också, men va trist med magsjukan.

  6. petchie april 30, 2013 den 8:05 e m #

    Åh, vad härligt! Ja, förutom magsjukan men vilken TUR att det gick på försäkringen och att du slapp kräkas på planet!
    Jag får dåligt samvete över att V aldrig har badat i en pool vid 20 månaders ålder men det är inte så lätt att hitta babysim i Bryssel (det finns men det är inte lika vanligt som hemma) och jag har läst att klor inte rekommenderas för förtidigt födda barn som haft andningsproblem så det är kanske lika bra. Jag har dock föreslagit en charterresa till Kanarieöarna nästa år innan jag börjar jobba (1 mars antagligen). Jag hoppas att mina föräldrar, min bror och hans sambo + son och min syster också hänger med! Skulle vara himla mysigt!
    Ser framemot fler blogguppdateringar nu!
    KRAM!

  7. Husfrun maj 1, 2013 den 7:09 f m #

    Å det ser riktigt mysigt ut. En härlig vecka, förutom magsjukan då, men i övrigt låter det toppen.

  8. stoffisen maj 1, 2013 den 7:33 f m #

    Underbart! Det ser magiskt härligt ut.
    Synd bara att jag just nu blev lite avis hihi

    Kram
    Stoffe

  9. Anneli maj 1, 2013 den 9:57 e m #

    Det ser helt underbart ut!

  10. anki maj 5, 2013 den 6:18 f m #

    Ser underbart ut verkligen! Och dina foton är superbra som vanligt!!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Ett år. | Anna Granström - september 8, 2013

    […] åkte en vecka till Lanzarote (där jag bland annat fick åka ambulans), en helg till Hudiksvall på bröllop, till USA (Los […]

  2. Året som gått … | Anna Granström - november 3, 2013

    […] och grät när han såg andra människor än oss. Vid sju månader slutade jag amma och vi åkte vi Lanzarote en vecka. Där blev både han och jag magsjuka (och jag fick åka ambulans! Spännande  […]

Kommentera

