Att snacka skit.

4 Apr

Ni ville ju läsa mer om vardagsliv, så here we go:

Det var som sagt mycket jag tyckte och tänkte innan jag fick barn. Som att jag t.ex. inte riktigt förstod varför småbarnsföräldrar pratade om bajs. Hallå liksom! Man pratar inte om bajs egentligen, man pratar om hur bebisen mår. Vet inte riktigt om jag hade fattat det.

Iallafall: Victor är ju sjuk, och penicillinet har som biverkning att man kan få diarré. Ehum.

Så här gick det därmed till igår på skötbordet när jag skulle ta tempen (han har dock ingen feber sedan förra veckan).

  • In med tempen. Ut kommer en gul bajskorv. Jag har alltså tagit tempen i bajset.
  • Gör rent, börjar om. In med tempen. Ut kommer en hel hög med brunt bajs.
  • Gör rent, börjar om. Victor kissar ner allting.
  • Gör rent, börjar om. In med tempen. Ut SPRUTAR det bajs över halva skötbordet.
  • Gör rent, börjar om. Success!

Ja, livet som småbarnsförälder ÄR omringat av bajs, kiss, kräks och sånna där kroppsliga vätskor man vanligtvis inte är så förtjust i. Men, när det gäller ens bebis är verkligen ingenting äckligt. INGENTING. Just nu sitter jag i soffan och är blöt i hela knät eftersom Victor har kaskadkräkts upp sin frukost igen på grund av allt slem i halsen. Jag orkar inte byta mjukisbyxor, för han kräks nog snart igen ändå.

HappyPills

Påskgodis från Barcelona som vi fick …

7 svar to “Att snacka skit.”

  1. ASKA april 4, 2013 den 1:31 e m #

    åh hahhah förlåt men jag kan inte låta bli att skratta nu ahhahha, gud va du skriver bra 😀
    Men skönt att det gick bra tillslut 😉
    Kram på dig!

  2. Husfrun april 4, 2013 den 2:49 e m #

    Exakt så är det ju!

  3. jenny i maine april 5, 2013 den 12:28 f m #

    Bra beskrivning av alla småbarnsföräldrars vardag! Äsch, byta kläder för lite spy…nej! Jo kanske, om man tar sig en tur utanför hemmet 😉

  4. Bubbel april 5, 2013 den 7:19 f m #

    Oj vilka minnesbilder ditt inlägg gav mig – PRECIS sådär var det ju!

    …och enda botemedlet är tålamod, tålamod och ytterligare lite tålamod 🙂

  5. Jojjo april 5, 2013 den 12:11 e m #

    Haha jag kan se det framför mig… Och jag kan även tala om att när man börjar dejta någon som har barn blir det en hel del bajsprat rätt tidigt i förhållandet, fick jag erfara. I början tyckte jag det var jättejobbigt (det tar ju liksom udden av romantiken, en aning) men nu är jag van, haha. DOCK kan jag visst tycka det är äckligt när lillan kräktes ner hela sig och bilstolen. Magsjukorna får han nog ta själv…!

  6. Jo april 5, 2013 den 8:24 e m #

    Visst är det knasigt, vad mycket tankar man har om saker o ting INNAN man får barn. Som om man hade en aning…men mycket bajs blir det, på alla möjliga sätt! 🙂

  7. stoffisen april 7, 2013 den 6:04 e m #

    Grattis Skorpan!
    Vilken toppeninlägg du gjorde om jämställdhet på bloggen! Men vad ska man förvänta sig av en författare?

    Jag skrattade gott år happy pills (sorry)

    Kram
    Stoffe

Kommentera

