Swosch!

28 Mar

Alar

Shit vad mycket som händer nu. Victor käkar mat, ålar och backar in under möbler, ”pratar” och tittar på en för bekräftelse. Han har exploderat i vikt och väger nu 9 kilo (!). Vi var hos läkaren igår på uppföljning för mjölkproteinallergin och fick i uppgift att testa hur han reagerade. När vi kom hem blandade vi i två teskedar mjölk i maten, och vad hände? INGENTING! Fantastico. Det verkar ha vuxit bort nu, vilket innebar att jag firade med halloumi och dumle på kvällen. Jag har inte ätit mjölkprotein på månader förutom nån millimeter hårdost då och då. Idag fortsätter sålunda firandet med ost och choklad. Jag ska inte överdriva konsumtionen, men jag ammar inte så mycket längre ändå.

Idag kommer förövrigt Victors spanska farfar över påsken, men Martin har blivit sjuk och jag och Victor börjar också bli krassliga. När jag frågade Victor för en stund sen hur han mådde svarade han följande: Vabba. If you say so … Han har varit frisk sedan han föddes, så jag har bara väntat på det här.

Glad påsk på er!

6-7man

Hos sin gammelmormor igår.

13 svar to “Swosch!”

  1. v mars 28, 2013 den 9:56 f m #

    Härligt att höra att det verkar ha vuxit bort.
    Det är inte klokt vad fort tiden går! 🙂

  2. Husfrun mars 28, 2013 den 10:36 f m #

    Så söt, minns hur vår stora Skrutt också ålade baklänges in under alla möbler 🙂
    Håller tummarna för att mjölkproteinallergin är bortblåst.

  3. Annika i Colombia mars 28, 2013 den 11:40 f m #

    Nio kilo! Han väger alltså mer än Gael som är ett år och snart två månader! (Som vägde 8500 för en månad sedan) Wow!

    • annagranstrom mars 28, 2013 den 2:38 e m #

      Ojvoj! Han vägde 8500 på 6-månaderskontrollen… Men tror han och Gael är typ lika långa oxå, trots åldersskillnaden.

  4. Min plats i solen mars 28, 2013 den 11:41 f m #

    Fantastiska nyheter att allergin förhoppningsvis gett med sig. Livet blir trots allt lite enklare då. Härligt! 🙂

    Krya på er och ha en fin påsk.

    Kram Lotta

  5. KIP mars 28, 2013 den 7:04 e m #

    Åh, underbara hängslebyxor! Älskar allt med hängslen på små barn.
    F ö har jag en känsla av att BVC slentrianmässigt tror att ”allt” är mjölkallergi å jag är jätteskeptisk till det. Vi krävde riktigt pricktest som motbevisade men samtidigt visade på äggallergi vilket är detsamma som jag har själv. Håller tummarna för att det funkar med mjölkprotein för er nu också framöver.

    • annagranstrom mars 28, 2013 den 8:28 e m #

      Hej! BVC sa inget om mjölkallergi, det var något vi märkte själva när vi bytte till mjölkfri kost. Vi var hos läkare på barnsjukhuset efter det. Mjölkallergi är så vanligt, så jag tycker snarare det är konstigt att min BVC-dam INTE föreslog mjölkfritt. Utan mjölk blev han som en helt ny bebis och började sova mer än femminuterspass. Vi fick naturligtvis göra undersökning och utredning för att sedan få mjölkfri ersättning på recept.
      Ps.Älskar oxå hängselbyxor, så gölligt!

      • Kristina april 1, 2013 den 6:26 e m #

        Ah ok. Bra så. Var lite fördomsfullt av mig…sorry. Bra att ni gick på vad NI uppmärksammade å kände såklart. Håller tummarna för att Victor kan äta allt i längden!

  6. jenny i maine mars 29, 2013 den 2:24 f m #

    Ja, vabba! De är klokare än vi ger de cred för, de där små 🙂 Skönt att det växt bort. 9 kilo var verkligen inte dåligt. Min 1,5 åring vägde strax över 10 kilo för 2 mån sen, sist vi vägde.

    • annagranstrom mars 29, 2013 den 5:09 e m #

      Hehe! Ja, 9 kg är inte dåligt! Men han är åtminstone typ 72cm, så han är lagom rund och go 🙂

  7. Hanna - Mode, smycken och min vardag mars 29, 2013 den 7:21 e m #

    Vad bra att allergin verkar ha vuxit bort. 🙂

  8. stoffisen mars 29, 2013 den 8:50 e m #

    Herrejessus vad det går undan för Ville!
    Han växer ju helt otroligt!!

    Kram
    Stoffe

  9. ASKA mars 30, 2013 den 6:15 e m #

    *asg* så himla rolig Vab 😉 stor kram på dig och hoppas du klarar dig nu ❤
    Kramar Åsa

Kommentera

