Jag klarade det!

23 Mar

Två veckor själv med bebisen.

Och jäklar vilken LYX att ha en person (alltså pappan) som kommer hem på kvällarna igen. Och är hemma på helgen.

Igår kväll pussade Victor mig så mycket att jag saknade honom när jag la mig i gästrummet med öronproppar. I åtta timmar sov jag, för första gången sedan Victor föddes, eventuellt till och med sedan jag blev gravid. Vaknade samtidigt som Victor vid 2:30, men istället för att amma (han har börjat käka igen på natten) gick Martin upp och fixade ersättning medan jag stoppade in öronpropparna igen och sov vidare. Tyvärr vaknade jag tröttare än någonsin denna morgon. Så var ju inte riktigt planen.

Nu idag började Victor åla ordentligt. Fast bara bakåt. Han tog sig två meter bakåt, in under soffbordet. Där var det spännande som bara den. Man minns ju själv hur häftigt det var att låtsas bo under bord och i alla skrymslen och vrår man bara kunde hitta, eller hur?

Älskade, älskade lilla unge.

 

kryper20130323

Han ålade in ännu längre efter detta foto.

 

17 svar to “Jag klarade det!”

  1. Husfrun mars 23, 2013 den 12:48 e m #

    Så där gjorde vår äldsta dotter också, ålade baklänges 🙂

  2. Trillingnöten mars 24, 2013 den 1:03 f m #

    Det ÄR skiittufft att vara ensam förälder! Speciellt när man vet hur skönt det är att ha en partner som kan hjälpa till och som gör det väldigt bra 🙂

  3. Jo mars 25, 2013 den 12:08 f m #

    Grymt att du fixade två hela veckor! Det är länge! Och tänk vad du uppskattar att ni är två nu…:-)

  4. Maria mars 25, 2013 den 9:55 f m #

    Bra gjort, hade nog inte klarat två veckor själv just nu.. Gud vad skönt det är när mannen kommer hem så att man kan ta en dusch ifred 🙂 skönt att sova en hel natt, kan tänka mig att det var välbehövligt!

    • annagranstrom mars 26, 2013 den 4:23 e m #

      Man klarar det, men skönt om man slipper vara själv 😉 Var 6 dagar själv vid 3 mån oxå.

  5. Maria Engelwinge mars 25, 2013 den 12:04 e m #

    Hej Anna! Såg din kommentar, ja jag har försökt ta tag i bloggandet igen:). Vad glad jag blev att du tyckte om kortet! Skönt att du fick sova, men synd att du inte blev utvilad. Stor kram!

  6. Lfthmn mars 25, 2013 den 12:17 e m #

    Vilken liten sötnos! Man blir allt lite sugen 😉

  7. Jojjo mars 26, 2013 den 7:16 f m #

    Varför blir det så, att man är tröttare efter att ha tagit igen sömn än när man har brist på den?! Skönt att det funkar med ersättning i alla fall. Och bord är ju magiska!

    • annagranstrom mars 26, 2013 den 4:18 e m #

      Jag undrar oxå, men jag har förvisso inte tagit igen någon sömn… Ligger konstant enormt back. Sovit 3h inatt tex.

  8. ASKA mars 26, 2013 den 11:38 f m #

    Klart du klarade det ;-)) ensamstående får ju klara det, sötnöt!
    det bevisar bara att man klarar mer än man tror 🙂
    Kram Åsa

    • annagranstrom mars 26, 2013 den 4:21 e m #

      Jo jag vet. Ensamstående är mina idoler! Men att ta hand om en bebis själv i två veckor utan avlastning är en stor grej. Det är enormt tungt. Klart man klarar det, men vissa dagar var jag knäckt av sömnlöshet.

      • Annika i Colombia mars 31, 2013 den 3:11 f m #

        Håller helt med, ensamstående föräldrar är mina idoler också! Och heja dig som klarade två veckor!

  9. Bubbel mars 26, 2013 den 2:05 e m #

    Bra jobbat, det är ju skönt att veta att det funkar själv om man nu måste vara det ibland. Lilla söta Victor, vad duktig han är! 🙂

  10. pockethexan mars 26, 2013 den 4:51 e m #

    Vad kul att höra att du också har en ”backare” för det var vår nr.1 också. Helt perfekt när jag skulle klicka ut tyget till våra gardiner o jag la honom framför mig för jag visste att han inte skulle komma fram till mig…men så den dagen det var dags för vardagsrumsgardinerna då såg jag hur han för första gången reste sig upp på knäna o med darrande bestämdhet kröp han framåt för första gången o kunde med stor lycka dräggla i mina 12m tyg som jag skulle sy i…

    Det som är kul med syskon att de e helt olika för när det var dags för 2-an kunde han gå i samma ålder som 1.an kröp. Med ”lillan” vet jag inte för då låg jag inne på sjkh. med mitt bäcken/rygg o såg henne stå upp första gången mot min sjukh. säng o missade krypandet.

    Kramis från en Pockethexa som gärna träffar dig o o ert lilla undervek nu när snön har börjat smälta så att jag kan göra ditt inlägg om ditt andra ”barn”.
    Ville annars bara höra om du e sugen på att vara med i min boktävling som pågår t.o.m Skärtorsdagen. Glad Påsk o hoppas att du mår bra!

  11. Min plats i solen mars 26, 2013 den 9:14 e m #

    Sötis! Inte klokt vad stor han har blivit er lille kille. 🙂 Det känns ju som det var nyss han föddes. Tiden går (säger jag som tycker det var igår vi hade två små blöjbarn och nu istället har vi ett hem fyllt med tonårshormoner).

    Skönt att ni är fulltaliga igen.

    Kram

Kommentera

