Avslut.

6 Mar


Idag är det sista officiella träffen med mammagruppen. Jag har varit med på alla, men den idag skippar jag. Jag sov inte en blund på hela natten förrän på morgonen då jag sov en timme med Victor tätt intill mig (efter morgonamning). Jag är helt bombad idag och eftersom mammaträffen är då Victor brukar ha sin förmiddagsvila väljer jag att stanna hemma. Det var alldeles för många tankar som snurrade runt. Skitjobbigt. Låg och googlade på både hyperemesis och blodpropp och deras framtida risker. Till slut fick jag lite panik.

Mammaträffarna iallafall har varit superbra. Jag är extremt nöjd med de mammor som hamnade i samma grupp. En av dem betraktar jag som en kompis numer, och vi brukar ses då och då. Det börjar bli lättare och roligare att ta sig ut på offfentliga platser nu, typ caféer och sånt. Mammalivet blir verkligen bara bättre och bättre, även om jag ofta är zombietrött.

Senaste veckan har jag mått jättekonstigt. Yr, hungrig, illamående, svårt att sova, lite ont i magen. Kanske är det dags för mensen att komma tillbaka? Hoppas inte, jag saknar den inte det minsta.

Victor älskar låten ovan iallafall som jag lärde mig utantill igårkväll efter att ha kollat på klippet ungefär en miljon gånger. Tengo una vaca lechera …

11 svar to “Avslut.”

  1. Hanna Lans mars 6, 2013 den 8:42 f m #

    Hellre mens än en ny bebis så snabbt på den första …? Och herregud, har han redan blivit ett halvår! Grattis från mig!

    • annagranstrom mars 6, 2013 den 8:52 f m #

      Helst inget av dem tack! 🙂 Dessutom måste man ägna sig åt vissa aktiviteter för nytt barn, och sånt sysslar vi inte med 😉

      • Hanna Lans mars 6, 2013 den 9:58 f m #

        HAHAHA! Jag förstår precis. 🙂

      • -Jenny- mars 7, 2013 den 9:48 f m #

        Det är bara att sitta upp på hästen igen så fort som möjligt! Min kompis sprack från a till ö under sin förlossning om du förstår vad jag menar. Hon och hennes man ägnade sig inte åt roliga aktiviteter på över ett år. Det blir svårare ju längre man väntar…hehehe

      • annagranstrom mars 7, 2013 den 4:51 e m #

        Jenny – jovisst, om man klarar det rent fysiskt kan det ju vara en bra grej.

  2. annajohanna mars 6, 2013 den 1:15 e m #

    Usch, din stackare! Hoppas att den konstiga känslan försvinner och att du snart mår bra och sover okej igen!

    Haha, den där sången kanske kan bli en hit även hos storasyster Petchies lille V också?!

    Kram på dig

  3. ASKA mars 6, 2013 den 1:19 e m #

    Åh krya på dig! Fint att ha fått en kompis i samma situation 🙂
    Stor kramis Åsa

  4. Jo mars 6, 2013 den 9:34 e m #

    Tänk vad allt är jobbigare på natten! Och tankarna är alltid mer oroande och svartare…hoppas du får sova riktigt gott i natt och slipper massa tankesnurr!

  5. Sofia mars 6, 2013 den 9:59 e m #

    Hoppas du får sova mer i natt. Jobbigt med så mycket tankar och oro, jag vet…ush, fy bubblan. När man inte får sova blir det ju dessutom värre! Stor kram

  6. Husfrun mars 7, 2013 den 6:11 f m #

    Så skönt när man känner att man platsar väl in i mammagruppen. För egen del har det varit lite si och så tyvärr.
    Kram.

    • annagranstrom mars 7, 2013 den 4:52 e m #

      Har hört om flera som känt så, så himla tråkigt. Man behöver bra mammor omkring sig!

Kommentera

