Bokrea!

26 Feb

BOKREA-2013-540x238

Jag var så seg i år att hälften av alla böcker jag skulle beställa (främst barnböcker) var slut imorse på Adlibris då bokrean startade. Jag hade missat vikten av att förbeställa. Kanske finns de på Maxi, de brukar ha grymt bra utbud.

Nåväl – har inte brist på böcker direkt. 150 olästa i bokhyllan ungefär, och siffran ökar ständigt … Att hinna läsa blir svårare och svårare ju äldre Victor blir, förutom pekböcker och sånt såklart.

Jag tänker mig att när snön har smält, då ska jag sätta mig på en bänk i solen med ungen sovande i vagnen och läsa några sidor. Som så mycket annat när det gäller bebisar kommer det troligen dock stanna vid att jag just tänker mig.

Har du shoppat nåt på bokrean, eller ska du göra det?

 

6 svar to “Bokrea!”

  1. Casa Annika februari 26, 2013 den 10:35 f m #

    Jag tycker att bokrean gör sig bäst live, alltså att man går och kollar och klämmer på böcker i butiken.
    Och det är dåligt med bokreor här hos mig faktiskt, SÅ TACK SÅ JÄTTEMYCKET FÖR PÅMINNELSEN!

    Äsch då. Men lite trist är det att jag missar den i år igen.

  2. Åsa februari 26, 2013 den 11:10 f m #

    Nope nono, är så dålig på att ta mig tid att läsa. det fenomenet nträffar oftast bara på landet på sommaren 🙂 Hoppas du finner något 🙂
    Kramar Åsa

  3. Zahra februari 26, 2013 den 7:29 e m #

    Haha ja. Köpte fem böcker idag, lär läsa en av dem & de andra hamnar i hyllan.. Hehe. Köpte Felicia försvann, world war z, här ligger jag & blöder, moderpassion & nån pekbok till barnet, snäll mamma!

  4. Husfrun februari 26, 2013 den 7:35 e m #

    Nej, jag har inte köpt något. I alla fall inte ännu. Men som du skriver, det kanske blir något på Maxi… Kram.

  5. -Jenny- februari 27, 2013 den 2:41 e m #

    Oh ja, älskar bokrean!!!
    Jag brukar ALLTID förbeställa. Först lägger jag maaaaaasssa böcker i varukorgen och sen bantar jag ner den till max 20 böcker. Tycker att det är smidigt att kunna hämta när jag har bil och slipper släpa hem tunga påsar från stan.
    Men sen brukar det bli någon bok till när jag strosat runt i en bokaffären också. I år tänkte jag spana barnböcker live.

  6. annajohanna februari 27, 2013 den 9:41 e m #

    Jag älskar ju böcker, men jag köper sällan böcker på bokrean – jag gillar ju framför allt pocketböcker. Jag har också massor av olästa böcker i bokhyllan och jag tänker att jag ska försöka att bli bättre på att läsa dem jag har istället för att bara köpa nya hela tiden. Vi får se om jag lyckas hålla mig borta från Adlibris – jag klickade hem ett helt gäng med nya böcker förra veckan! 🙂

Kommentera

